Érdekes hangvételű angol-kanadai koprodukcióban készült thriller, mely nem a műfajtól megszokott akciójelenetekkel, hanem inkább a megdöbbentés és a provokáció erejével próbál hatni a nézőre.
" A Szem" ( Ewan McGregor ), érzelmileg kiüresedett, szerencsétlen ember, aki saját önzőségét és tehetetlenségét vádolja kislánya és felesége elvesztéséért. Halott lánya emlékétől nem bír és nem is akar szabadulni. Éppen ezért a rábízott feladat - egy többszörös gyilkossággal vádolt lányt kell elkapnia - már-már rögeszméjévé válik, mikor egy fénykép alapján hasonlóságot vél felfedezni saját lánya és a gyilkosságokkal gyanúsított Joanna ( Ashley Judd ) között. A korán árván maradt, szigorú leányintézetben nevelődött Joanna múltjáról Eye igyekszik mindent kideríteni. Rájön, hogy felnőttként is apakomplexusban szenvedő Joanna - apja tíz évesen karácsony éjjel hagyta magára az utcán - miért öli meg különös kegyetlenséggel férfi áldozatait. Ez pedig rokonszenvet, sajnálatot majd később szerelmet ébreszt benne a lány iránt. Megpróbálja védelmezni gyilkosát követve egész Amerikán át, vállalva mindent kockázatot érte. Eye nem hiszi, hogy Joanna született gyilkos, valószínű csak szomorú gyermekkora és a benne felgyülemlett düh tette azzá.
A film nem titkolt célja, szimpátiát ébreszteni egy hidegvérű gyilkos iránt, mely Ashley Judd őszinte, hiteles alakításának köszönhetően tökéletesen sikerül.
Mivel az események nem kronológiai sorrendben zajlanak, a történet abszolút kiszámíthatatlan, váratlan fordulatokban bővelkedő. A harmincas évekből az események hirtelen átfolynak a kilencvenes évekbe, majd vissza a húszas évekbe, bár az idosíkok váltogatása némi összevisszaságot sugall, ez mégis egyfajta, megfoghatatlan rendszer szerint történik. Joanna végig a világhírű tervező Valentino változatos és korhű kreációiban tündököl, míg Eye kopott vászon dzsekije az állandóság szimbóluma. A "Tanú Szeme" összetett, elgondolkodtató alkotás, a filmek azon csoportjához tartozik, melyek nem pusztán könnyed szórakozást ígérnek.