Pókember mint kannibál, lemészárolt szuperhősök, kiirtott emberiség. Üdv a Marvel sötét oldalán!
A képregényfilmek túlnyomó többsége családbarát, ami érthető, hiszen se a Marvel, se a DC nem akarja túl magas korhatárkarikával megtizedelni a potenciális jegyvásárlók körét. Ettől függetlenül akadnak néha megrázó pillanatok a szuperhősfilmekben (lásd a kapcsolódó listánkat), de a képregényekben, pláne az alternatív, „mi lenne ha”-típusú történetekben az írók és a rajzolók sokkal többet engedhetnek meg maguknak. Íme 7 Marvel-képregény, amely olyan durva, hogy soha nem fogják adaptálni.
Thor: Vikingek
Garth Ennisnek, A fiúk alkotójának ötrészes minisorozatában élőhalott vikingek portyáznak New Yorkban, miközben Thor és a Bosszúállók tehetetlenül nézik az eseményeket. A véres mészárlást csak úgy lehet megállítani, ha Doctor Strange szuperhősök vagy kozmikus lények helyett három történelmi harcost (egy másik vikinget, egy keresztes lovagot és egy náci vadászpilótát) idéz meg.
A képregény, kihasználva, hogy a Marvel MAX-széria kifejezetten a felnőtteket célozza, hihetetlenül erőszakos. Mivel az MCU célja, hogy Thor karaktere minden eddiginél mainstreamebbé váljon – a legutóbbi filmben, a Thor: Szerelem és mennydörgésben gyakorlatilag vígjátéki figura lett belőle –, elég valószínűtlen, hogy ezt a nihilista és véres sztorit feldolgoznák.
Hulk: The End
A tomboló zöld óriás az évek során lehiggadt, és a filmekben már-már egy barátságos, szelíd Shrekként mutatkozott be, ahol poénforrásként is használják. A Peter David által írt történetben nem ezt a Hulkot kapjuk meg. Miután egy nukleáris háború lerombolja a civilizációt, ő az egyetlen túlélő a Földön. Néhány madarat és állatot leszámítva
csak mutálódott, óriás csótányok lakják a bolygót, akik időről időre megpróbálják felfalni Hulkot,
akit a támadások súlyosan eltorzítanak.
A sötét és komor történetben Bruce Banner már lemondana az életről, többször is öngyilkosságot kísérel meg, de alteregója, a hatalmas és gyakorlatilag elpusztíthatatlan Hulk ellenáll neki. Banner végül mégis meghal, utolsó pillanataiban pedig elhunyt barátairól és szeretteiről hallucinál. A teljesen egyedül maradt Hulk tovább vegetál.
Megtorló: Végszó
A Marvel The End-sorozatának a Hulk: The End mellett a Garth Ennis által írt Punisher: The End a legerősebb darabja. A történet szerint a nukleáris holokauszt idején a hetvenes éveiben járó Frank Castle épp a Sing-Sing vendégszeretetét élvezi, ahonnan kitörve extrém módokon próbál igazságot szolgáltatni az emberiségnek. New Yorkba indul, hogy megtalálja a World Trade Center egykori épülete alatt rejtőző bunkert, ahol tábornokok, korrupt politikusok, olajmágnások és milliárdosok barikádozták el magukat. A Megtorló elől azonban nincs menekvés. Őt békeidőben sem korlátozza semmi és senki, itt pedig a biztos bolygóégés tudatában még jobban előtörhet belőle az állat.
Ámokfutása gyakorlatilag az emberi faj végét jelenti.
Marvel Ruins
Warren Ellis képregénye egy olyan alternatív Marvel Univerzumot mutat be, amelyben minden, ami elromolhat, el is romlik. Ebben a világban a számtalan kísérlet és baleset, amely a szuperhősök létrehozásához vezetett, itt inkább szörnyű torzulásokat és fájdalmas halálokat eredményez. Például Rozsomákot az adamantiumcsontjai lassan megmérgezik, Hulk pedig egy zöld daganatos masszává válik. A Bosszúállók itt egy radikális kaliforniai szakadár lázadócsoport, amely az elnyomó, X elnök által vezetett Egyesült Államok kormánya ellen lázad, és közben
Amerika Kapitány, a Hangya, a Darázs és a Vasember is meghal.
Plusz kapunk még egy kis kannibalizmust is (többek közt Bucky Barnes és Amerika kapitány részvételével), bestialitást a kígyóbűvölő Python hercegnő közreműködésével, és csonkításokat. És mindez amennyire sötét, annyira vicces is.
Ölégia, avagy Deadpool kinyírja a Marvel-univerzumot
A Deadpool Ölégia (eredetiben: Killology) című sorozatának ebben a részében (anti)hősünket elküldik egy elmegyógyintézetbe terápiára. Az őt kezelő orvos valójában Psycho-Man, aki megpróbálja megkínozni és agymosással rávenni Deadpoolt arra, hogy a személyes zsoldosa legyen. A terv nem sikerül, sőt Deadpoolt még inkább kibillenti a mentális egyensúlyából. Új énje nem akar mást, csak pusztítani. A nihilistává váló Wade először megöli Psycho-Man-t, majd felgyújtja a kórházat, és utána elkezdi meggyilkolni a Föld összes szuperhősét és szupergonoszát, kezdve a Fantasztikus Négyessel. A könyv azzal ér véget, hogy
betör a "való" világba, és szembeszáll a Marvel íróival és művészeivel, akik a könyvet írják.
Majd közli az olvasóval, hogy amint végzett ezzel az univerzummal, megtalálja őt is.
A Megtorló a Marvel-univerzum ellen
Mi történt volna, ha Frank Castle felesége és gyerekei nem egy maffialeszámolásban, hanem egy szuperhős-ütközetben kerülnek kereszttűzbe? Garth Ennis klasszikusában Castle Megtorlóként bosszút esküszik a Marvel-hősök ellen. Megöli Küklopszot, Sólyomszemet és Kitty Pryde-ot, majd miután Rozsomák megállítja, gyilkosságért életfogytiglanira ítélik, de egy titkos szervezet kimenti. Az ő segítségükkel folytatja a mészárlást, és
végez többek közt Pókemberrel, Venommal, A Fantasztikus Négyessel és Amerika Kapitánnyal.
Marvel Zombik
Ahogy a címből is elég könnyen kitalálható, ebben az alternatív univerzumban az élőhalottak átveszik az uralmat a bolygó felett, és a legnagyobb szuperhősöket és gonosztevőket zombivá változtatják. A megfertőzött hősök és gonoszok nem veszítik el a tudatukat, de csillapíthatatlan éhséggel vágynak az emberi húsra. Fel is falják a nem fertőzött emberek nagy részét, így a többi zombi élelem nélkül marad.
Ez az idősík először 2005-ben jelent meg egy limitált sorozatban, és azóta többször is visszatért, legutóbb a Secret Wars crossoverben 2015-ben. Ha mozifilm nem is készült belőle, a Disney+-on elérhető Mi lenne ha…? című animációs antológiasorozatban feldolgozták azt az epizódját, amelyikben Bucky Barnes egy élőhalott Amerika Kapitánnyal száll szembe.
Via: Animated Times / CBR / Comics Explained