"Hogy mi a nő? Mitől nő a nő? Hogyan éli meg helyét a társadalomban? Milyen szerepet vállal vagy szeretne vállalni, és minek az árán? Milyen áldozatot hoz? Tehet-e valamit a sors ellen? Mi a tisztesség és becsület dilemmája a nőiesség legszentebb kérdéskörében, a gyermekvállalásban? Szerelem és magány? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket vet fel és próbál körüljárni az előadás. Egy balladisztikus hangvételű, érzékeny, mozgáselemekkel megtűzdelt előadás, ahol az előbb említett kérdések megfogalmazása és nem interpretálása a cél. Mint ahogy Yerma is keresi a megoldást problémájára, de nem találja, mert tisztességes akar maradni, úgy az előadásnak is feltett szándéka a darabban felmerülő kérdések éles felvetése, de nem megmagyarázása. Ezzel az előadás azt szeretné elérni, hogy a nézők saját tapasztalataik és szempontjaik alapján vegyenek rész a látottak értelmezésében, ne pedig egy önkényes rendezői értelmezés külső szemlélői legyenek. Minden önként vállalt útnak a végcéljában állhat a beteljesülés dicsősége, de a kudarc megsemmisítő reménytelensége is. Ez az a kettősség, amely végül Yerma sorsát is meghatározza." Csurulya Csongor
A(z) Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház előadása
Hozzászólások