Mindezt különleges élménnyé teszi az irodalmi forma, a jambikus vers és talán az is, hogy a versben nincs időkitöltő, átkötő szöveg, a vers mindig izzó, mindig ihletett állapotokat fejez ki.
Korunk drámairodalma már a verset is (a dráma több ezer éves formáját) igyekszik megtagadni, szégyellni és valami mássá átalakítani. Ez az előadás nem csak a szöveg zeneiségét vállalja fel, hanem azt is, hogy a szerző minden női szerepet a csodálatos zenész, Horgas Eszter kezébe ad. Papp Zoltán sokszor tréfálkozott azzal, hogy két férfihangra és fuvolára komponált műveket. Ebben az előadásban a művésztrió - Papp János, Horgas Eszter, Papp Zoltán - komolyan felvállalja a szöveg és a zene különleges párbeszédét.
De talán az a legfontosabb, hogy utolsó "nagy" királyunkkal, Mátyás királlyal tölthetünk egy estét. Szembesülhetünk történelmünk olyan nagy kérdéseivel, amelyekre biztos választ adni ma sem tudunk. De nagyon közel kerülhet hozzánk egy ember, akiben megismerjük és meg-értjük az uralkodót, a harcost, a szerelmest, a férjet, a szeretőt.
A(z) Gyulai Várszínház előadása
Hozzászólások