Kicsoda a táncos, ha éppen nem táncol? Mi határozza meg személyiségét, hogyan jeleníthető meg a színpadon a levetkőztetett emberi jellem táncosként, tánc nélkül?
Mádi László életében gyermekkorától nagy szerepet játszik a tánc. Most mégis egy másik médiumon, a zenén keresztül közelíti meg a koreográfia azt a fejlődéstörténetet, ami meghatározza őt ma táncosként. Az előadás mozgástere egy asztal lapja, melyen a kifejezés eszközei, a táncművész hangszerei helyezkednek el, a mozdulatok üzenetét pedig a zene közvetíti a nézők felé. Az előadás a nézőkben születik meg, akik ezúttal nem a szemükkel, hanem a fülükkel és teljes jelenlétükkel fogadják be a hangzó-mozgó koreográfiát, ahová résztvevőként maguk is meghívást kapnak. Mészáros Máté koreográfiája sokkal inkább egy ünneppé fokozódott közös élmény, mintsem szigorúan vett táncelőadás.
Alkotó-előadó: Mádi László
Jelmez: Kalicz Klára
Fény: Fogarasi Zoltán
Szakmai konzultáns: Mikó Dávid
Koreográfus: Mészáros Máté
Lilith
Egy ember nő táncos áll a színház falai által meghatározott üres térben. Türelmesen várja, hogy szemtanúi a nézők elhelyezkedjenek és elkezdhesse kinyilatkoztatását. Teste és személyisége médiumként szolgál, melyen keresztül, melynek megnyitásával rákapcsolódik egy kollektív információs csatornára.
Képeket, érzeteket, érzéseket, konkrét gondolatokat, véleményeket, problematikákat vetít, közöl a múlt a jelen és a jövő, felhalmozott és megemésztetlenül maradt, káoszt és összezavarodottságot keltő információáradatából. Explicit, egyöntetű véleményt nem alkot, de opciókat és lehetséges megoldásokat mutat fel. A történés sokszínűségének sokasága és a többféle opció egymás melletti felmutatása a vélemény önmaga. Hasonlóan, mint Lilith ősi karaktere, ami vitatott és sokféle interpretációt hordoz magával: női démon, régi sumer istenség, a nagy magasságok szelének istensége, boszorkány. Ő szimbolizálja a tanult, erős asszonyt, illetve az emancipáció jelképe is.
A(z) Közép-Európa Táncszínház előadása
Hozzászólások