Misi telepi roma diák, akit osztálytársai folyton gúnyolnak és ugratnak, miközben tanárai sem állnak ki mellette, sőt részt vesznek a megaláztatásában. Hogyan lehet ebből a helyzetből kitörni? Min változtathatna Misi, a szintén roma, de jól szituált városi környezetben élő Melissza, a többi osztálytárs, vagy a biológiatanár? Lendítsd előre a jeleneteket saját ötleteiddel, és segíts megmenteni Misit!
A fórumszínház szabályai szerint a társulat a ráhangoló, bemelegítő játékok után egy 15 perces antimodellt játszik el a nézőknek. Az antimodell főszereplője az elnyomott Misi, a telepi roma diák, akit osztálytársai folyton ugratnak és gúnyolnak. Fő ellenlábasa Frenki, a vagány és nagyszájú osztálytárs. Misi helyzetét tovább rontja, hogy szerelmes a szintén roma származású, ám jól szituált városi cicacigánylányba, Melisszába. Melissza azonban nem vállal társ- és sorsközösséget Misivel, ezzel jelezve a romák közötti konfliktust. Az osztálytermi szituáció egy óra keretein belül zajlik, biológiaórán, ahol Mészáros Andrea, alias Hentes tartja az órát. Pontosabban egyáltalán nem figyel a gyerekekre, kiégett, megkeseredett tanár, aki csak csöndet vár el, és minél hamarabb kint szeretne lenni az iskolából. Misit sem kedveli származása miatt. Az óra legmegrendítőbb pillanata, amikor Misit kihívja büntetésből felelni, megalázza feleltetés közben, végül pedig leköpi.
A Jégtörő előadás összetett konfliktushelyzete eltér a fórumszínházak általában egy konfliktusra épülő jelenetstruktúráitól. A két joker (játékos, összekötő ember) feladata a kemény jelenet után először megbeszélni, értelmezni a látottakat a nézőkkel, majd a színészek újrajátszatják a jelenetet úgy, hogy a nézőknek bármikor lehetőségük van egy-egy szereplő helyére beállni, és úgy előrelendíteni a jelenetet, hogy a konfliktussor elkerülhetővé váljon, és az elnyomott Misi képes legyen kiállni saját magáért.
A(z) Homo Ludens Project előadása
Hozzászólások