A különböző színeket viselő csapatok egy kb. 3X3 méteres pályán adják elő improvizált jeleneteiket, a bíró, vagy a nézők által adott keretek szerint. Ezek a keretek vonatkozhatnak az etűd címére, műfajára, elhangzó mondatokra, megjelenítendő karakterekre, a játékosok számára, helyszínére, időtartamára. A csapatok két módon mérik össze erejüket: kevert, illetve összehasonlító jelenetekben. (A két csapat tagjai együtt játszanak, vagy a két csapat egymást váltva improvizál ugyanarra a témára.)
A játék két 45 perces félidőből áll.
A játékosok az első félidőben minden improvizáció előtt 1 percet kapnak a felkészülésre, a második fordulóban ez a felkészülési idő csökken. A bíró sípszóval jelzi az improvizáció kezdetét. Az improvizáció végén a nézők választják a győztes csapatot, szavazótáblájuknak a csapathoz tartozó oldalának feltartásával. Két pontot kap az improvizációban győztes csapat, döntetlen esetén a csapatoknak 1-1 pont jár. A bírónak jogában áll büntető pontokat levonni, amennyiben a csapattagok elhagyják a pályát, átlépik a műfaji-, vagy időkeretet, illetve, ha nem végzik el a kiadott feladatot. A bíró az egyes improvizációk közt rövid értékelést tart, ahol a nézők szavazatai előtt említést tesz esetleges morális hibákról, sportszerűtlenségről - pl.: figyelmetlen játék, "önzőzés" stb.
A(z) Prizma Színház előadása
Hozzászólások