Színház

Drives / Holistic Strata

táncelőadás, 2016.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Régi és új. Hiroaki Umeda ezúttal 5 magyar táncossal dolgozik együtt idén nyáron, az elkészült darab a Sziget után most együtt látható a sokak által szeretett, varázslatos Holistic Stratával.

"Umeda minden darabja a fény-hang-kép-test ingergazdag négyszögében tett önfeledt barangolás... Halk moraj fut végig a nézőtéren az ezernyi villogó apró fénypixellel virtualizált figura láttán... És megállíthatatlanul ömlenek a szélesvásznú, szemkápráztató digitális képek: egy emberforma a pislogó fénycsillagok rengetegében, a szél kavarta virtuális hóesésben, a szürkésfekete zajos képek fogságában. Umeda mintha gyökeret eresztett volna, nem lép semerre, szinte csak a felsőteste imbolyog, "beleáll" a futó képek irányába, vagy éppen ellenmozog, kaméleonként belesimul a digitális tájba, vagy finom, ellenpontozó világítással sejtelmesen kiemelkedik belőle?Ülünk egy minden érzékszervünkre sokkhatást gyakoroló virtuális ingerrengeteg, egy installáció közepén, ebben a különös csillagközi, holisztikus audiovizuális tájképben, és csak kapkodjuk a levegőt erősen a székünkbe kapaszkodva. Utazunk" Králl Csaba

Hiroaki Umeda japán koreográfust és multidiszciplináris művészt a japán avantgárd művészeti világ meghatározó, egyik legbefolyásosabb művészeként tartják számon. Előadásai intenzív vizuális elemeket hordoznak, koreográfiáinak központi eleme a digitális hátterű holisztikus művészi gondolkodás, az érzékszervek folyamatos stimulálása. "Nem üzenetekben gondolkodom, érzeteket akarok a nézőknek közvetíteni." - vallja az alkotó.

A Holistic Strata nem több és nem kevesebb, mint Umeda víziója a táncról, ahol a test virtuálissá válik. A multidiszciplináris alkotó szinte elsöpri a tánc és a vizuális művészetek közötti határmezsgyét, a lenyűgöző vízió, amelyet felmutat, egyszerre hat minden érzékszervünkre, olyan akár egy különleges installáció. A feszes koreográfiában Umeda fényszemcsék tengelyében, digitális képekre, videóra és különleges effektekre táncol, igen, táncol. Az ember azt sem tudja, hova kapja a fejét.

Hiroaki Umeda módszere, az úgynevezett Kinetic Force Method és a magyar kortárstáncosok magas szintű technikai tudása ötvöződik az előadásban. Két távoli kultúra találkozása: hasonlóságok és a különbözőségek a vizualitás univerzális nyelvének segítségével. Umeda előadásaiban a csoportos viselkedés megnyilvánulásait, azoknak a tánc nyelvén történő kifejezését keresi. Magyar bemutatója a kultúrákon túlnyúló társas rendszereket kutatja. A próbafolyamat két szakaszban folyik, Hiroaki Umeda először 2016 májusában dolgozik két hetet a táncosokkal és egy magyar videó művész is csatlakozik a kreatív csapathoz. Júliusban és augusztusban kerül sor a második próbaszakaszra a SÍN Kulturális Központban és a Trafó Kortárs Művészetek Házában.

A(z) Trafó előadása

Stáblista:

Alkotók

Hozzászólások