A darab alapkonfliktusát az okozza, hogy Sipos és Adél hosszabb ideje tartó biztosnak hitt szerelmi kapcsolata megrendül, hiszen a lakás tulajdonosnőjét egyik bérlőjéhez, a fiatal legényemberhez, Császár Palihoz kötik gyengéd érzelmi szálak. A férfihoz fűződő erősen érzéki vonzódás ellenére, korábbi szeretőjével, Sipossal akarja elvetetni magát, ezáltal kívánja erkölcsileg is legitimálni vele való kapcsolatát, egyben megvédeni önmaga erkölcsösségét.
Az események azonban tovább bonyolódnak, mert megjelenik Irma, az épphogy felnőtt szolgálólány, aki évek óta szerelmes az agglegényi életformához szokott "drága mérges"-be, a műbútorasztalosba. A férfi morális okokból házasságot köt Adéllal, de mindinkább rádöbben, hogy kettejük kapcsolata kiüresedett, hiszen Adél a férfi tudtára adja, hogy már nem fűzi hozzá semmilyen érzelem. Ennek ellenére sor kerül a lakodalomra, amely "zivataros" körülmények között zajlik. A pálinkától szabadszájúvá lett Irma jelenlétével és viselkedésével megzavarja az esküvői lakoma intimitását. Sipos fokozatosan szembesül azzal, hogy érzelmileg nem tud szabadulni a sorsát Hamupipőkének álmodó leánytól, így a második felvonás végén hites felesége céltudatos parancsa és a fiatal cselédlány ellenállhatatlan vallomásának kereszttüzében vergődik.
A darab cselekménye "happy end"-del végződik: Adél és Császár összeköti sorsát, visszatérnek együttlétük eredeti helyszínére, Irma és Sipos pedig együtt vág neki "a keserves világnak".
A(z) Forrás Színházi Műhely előadása
Hozzászólások