Az aktuális rész ismertetője:
A londoni vasútállomás, a St. Pancras óriási pályaudvar-rendszere kerül a mai építészettörténeti kalandtúra középpontjába. A vas-üveg szerkezetek logikus választást jelentettek ilyen pályaudvar esetén, ahol nagy fesztáv áthidalására van szükség. Az utasforgalmi csarnok vas-üveg szerkezetet kapott, de ez nem, vagy csak redukált módon jelenik meg a homlokzaton. Igazán látványos példája ennek a St. Pancras pályaudvar.
Az 1830 és 1855 közötti években páratlan ütemben fejlődött az angliai vasúthálózat. A gazdaság fellendült, a liberalizmus eszméje diadalmaskodott. Ebben az időszakban mintegy száz vasúttársaság vívta az elkeseredett konkurrencia-harcot egymással, de csak a legnagyobbak tudták elnyerni a legjövedelmezőbb üzletet: a londoni járatokat. Ennek a korszaknak egyik monumentalis példánya a Szent Pancras pályaudvar.
Hozzászólások