"Száz vasutat, ezeret..." / A magyar vasutak története - Az aranykor

korhatárra való tekintet nélkül megtekinthető magyar ismeretterjesztő filmsorozat, 4. rész, 35 perc

Értékelés:

18 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

18 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: Rohamléptekkel folytatódik a vasúthálózat kiépítése. A keskenyvágányú és helyérdekű vasutak létrejöttének kezdetei. A magyar mozdony és vasúti gépgyártás megalakulása 1871-1914-ig.

A műsor ismertetése: Ismeretterjesztő sorozat a magyar vasutak történetéről.

Egyéb epizódok:

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
vino-et-veritas 2019 márc. 30. - 08:28:57
Eléggé tényszerű, de azért a szokásos "nosztalgia" meg "érzelmesség" átlengi az egészet.
(Mondjuk ez gyakori a hasonló dokumentumfilmeknél.)

Kellene egy "pótrész" az elmúlt kb. 20 év változásaival.
Pl. újabb vonalbezárások, korszerűsítések, beszerzések, a vasúti járműgyártás átalakulása, stb.).

OFF
Amúgy szinte minden hasonló magyar dokumentumalkotásnál előjön, hogy nem tud igazán "kortalan" lenni, mindig tele van a készítés idejének aktualitásaival, amik már pár hónappal később sem igazak...
10/10
M41 2150 2019 márc. 25. - 12:31:59 10/10
Kedves Port.hu szerkesztők!

A 2. rész ismertetőjében azt írják, hogy az epizód az 1849 és 1967 közötti időszakot mutatja be. Nos, a 2. rész az nem az 1967-ig tartó időszakot, hanem csak az 1867-ig tartó időszakot mutatja be.
Kérem, hogy az 1967-es évszámot javítsák át 1867-re!
Köszönöm!
atticusworld 2012 aug. 24. - 15:38:42 Előzmény zsom501
Messze egyetértek. És - sajnos - egyelõre ezzel is maradunk...
10/10
M41 2150 2010 szept. 06. - 15:44:36 10/10
Zseniális sorozat! Amit a magyar vasút történetérõl tudni kell, azt mind elmondja ez a film!
Imádom!
10/10!
10/10
zsom501 2009 dec. 27. - 15:59:51 10/10 Előzmény Szocske74
Minden nézõpont kérdése.
Én meg remélem hogy egyszer talán lesz egy oylan kormány amely nem a populizmusra törekszik, és a pénz szórásra. Vagyis ha nincs igény egy vasútvonalra, akkor zárják be. Nem azért dolgozom, hogy a fizum fele arra menjen, hogy ki nem használt vonalakat tartsanak fenn. Ha van rá igény, akkor megfizetik, és fenn marad, ha nincs akkor, csõdbe megy, vagyis zárják be. A helyi önkormányzatok eltudják dönteni, busz vagy vasút.
A vasút nyeli az adózók pénzét. Ennek csak akkor lesz vége, ha magánkézbe kerülnek, és elzavarják a sok tolvajt, nyerészkedõt. (ugyen ez van ez eü-ben is)

Nem szabad a buta reklámszövegeknek bedõlni.

Szerintem.
Szocske74 2009 nov. 29. - 16:23:00
Csak egyet tudok érteni a - Petõfit idézõ - címmel.
Abban bízom, hogy egyszer lesz egy olyan vezetése az országnak, amelyik nem megszünteti, hanem fejleszti és építi a hazai vasutakat.
Hauptmann 2008 nov. 18. - 19:30:51 Előzmény csabasaba
Akinek megvan az összes része, kérem írjon egy emailt (mattis(a)freemail.hu).
10/10
csabasaba 2008 ápr. 06. - 22:12:16 10/10
Sziasztok! Elméletileg én veszem az elsõ résztõl kezdõdõen. A jövõhéten leellenõrzöm a HDD-s DVD-met, hogyan sikerült felvenni a részeket.Üdv! Csaba
10/10
tallosyb 2008 ápr. 03. - 21:23:49 10/10 Előzmény zsom501
Gratulálok a szerkesztõnek!

Teljesen véletlenül kezdtem e filmet nézni ma délelõtt és lenyûgözve leragadtam igényessége, történelmi kitekintése elõtt. Bevezetendõ iskolai tananyag.

Nagyobb beharangozást is megérdemelt volna.
10/10
zsom501 2008 márc. 20. - 09:39:55 10/10
Tisztelt szerkesztõk!

Véletlenül kapcsoltam erre a vasutas filmre és nagyon tetszett. Nagyon igényesen volt elkészítve, és örülök hogy ilyeneket is adásba tesznek. Az M1 és az M2 mûsorai egyre igényesebbek.

Üdv: T.Zs.
Összes hozzászólás