A sorozat bemutatja az utóbbi évtizedek néhány nagy légi katasztrófájának legizgalmasabb pillanatait, és pilóták, szakértők, valamint szemtanúk segítségével megpróbál választ találni a mindannyiunkat foglalkoztató kérdésre: miért kellett bekövetkeznie ezeknek a tragédiáknak?
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
10/10
Krisztian5
2023 márc. 11. - 16:51:09
10/10
Nem tudjátok olyan rész volt amiben magyar repülőgép katasztrófát mutatnak be? Sajnos volt egy pár. Ha esetleg van ilyen, irjátok meg melyik részek azok. Köszönöm.
Két túlélő is látta, akik megszólaltak, de szerintem sokkal többen, biztos világított a sötétben a lángoló hajtómű. Inkább az utaskísérőket kéne hibáztatni, akiknek talán szóltak, de valószínűleg ők is látták, ha nem is mind. Csak annyi hangzik el, hogy ez a pilótákig nem jutott el, nem az, hogy az utas(ok), nem szólt(ak).
Az eszem megáll!
1. A bal oldalon lévő hajtómű kigyullad, meg valami más probléma is volt vele.
2. A pilóták rosszul mérik fel a helyzetet, kikapcsolják a hibátlan jobb oldali hajtóművet, majd tájékoztatják az utasokat, hogy baj van a jobb hajtóművel és hamarabb le fognak szállni.
3. Az egyik (angol) utas látja, hogy a bal hajtómű ég, de nem szól senkinek ("gondoltam, a pilóták urai a helyzetnek"). A repülőgép még elég sokáig repül.
4. A hibás bal hajtómű leáll, a jobb hajtóművet nincs idő elindítani, a repülőgép lezuhan.
5. Az említett utas véletlenül túléli (más utasok meghalnak), és hálát ad a pilótáknak...
Üdv, tegnap véletlen láttam ezt a részt:
Légikatasztrófák / Orral a halálba
/Air Crash Investigation (Disaster in the Air) / Steep Impact/
kanadai-amerikai ismeretterjesztő filmsorozat, XIV / 9. rész
igen érdekes volt, én eleve nem ülnék állítható propellerszögő repcsibe, és itt akkor kiderült miért nem.
Egyébként aztmondják az epizodban hogy a legjobb pilóta sem tudta volna megmenteni őket, én azárt megpróbéltam volna motorokat lekapcsolni egyből, sajnos még mindig nem bízok leszállásnál amotorokban, a szimulátorokban mindig lekapcsolom és sikló leszállást végzek máig :) persze az oktatóim ezzel nem értenek egyet tudom todni kell átstartolni de van aki meg habozik így otthon mindig kikapcsolt motorral gyakorolok leszállást ;)
A (közforgalmi) repülés egyre inkább az automatizálás és a számítástechnika produktuma (és ez így van jól). A pilóták tabletet használnak, amelyet összekötnek a rg. robotpilótájával (vagy mit is beszélek - az FMS*-sel - bár az is lehet, hogy már ez is elavult), és a szerkezet (ha a reptér automatizálása ezt lehetővé teszi) a kigurulás megkezdésétől az állóhelyre történő beállásig mindent megcsinál. Természetesen nem mindegyik, és nem mindenhol, de a technológia rendelkezésre áll.
A fenti repülési üzemmódtól el lehet térni, már csak azért is, mert a manuális repülést gyakorolni kell. Van olyan nézet, hogy kézi repülést a szimulátorban kell gyakorolni, élesben meg dolgozzon a robot. Ezt némileg alátámasztja a kiképzés módszere, amelynél a repülés összes fázisa bármely engedélyezett időjárási körülmények között begyakorolható a szimulátorokban (mert alkalmasak erre), az összes kényszerhelyzettel egyetemben.
Kényszerhelyzetben a pilótákat cseklisztek segítik, ezek egy részét (az első néhány lépést) kívülről kell tudni, a többit pedig szigorúan a kézikönyv utasításainak megfelelően, lépésről lépésre végrehajtani. És bár a különleges esetek általában nem úgy jelentkeznek, ahogyan a szabályzatokban megfogalmazódnak, mégis ez a követendő eljárás.
Amíg volt Malév (és ismerős pilóta vitte a járatot), gyakran megtettem, hogy előre mentem, és végigültem az utat a középső ülésben. Kényszerhelyzet nem adódott, de sok mindent meg lehetett tudni.
*FMS = Flight Management System
Nem kimondottan értek veled egyet. Más olvasni a b*szásról és más csinálni. Azt el tudod dönteni egy produkcióról, hogy jó-e vagy sem, illetve a te véleményed, illetve bámelyikünk véleménye csak egy szubjektív adat, hiszen mindenkinek más tetszik. Abban egyetértek veled, hogy az adott időjárási körülmények között józan ésszel tudom mit kell csinálni, de amikor fent vagy és élesben kell jól dönteni, az más helyzet. Azt csak ott tudod meg, abban a pillanatban. Persze léteznek Sully-k, de nem mindenki az.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások