Elég egy kellemes nyáresti beszélgetés és megvalósulni látszik egy nem mindennapi hangverseny. Beethoven két remekműve hangzik fel világjáró művészeink, Szenthelyi Miklós Kossuth-díjas hegedűművész, Faludi Judit Liszt-díjas csellóművész, Kiss Gyula Liszt-díjas zongoraművész és a Magyar Virtuózok Kamarazenekar (A Nemzet Ifjúsági zenekara) előadásában. A hangverseny igazi szenzációja Kern András Kossuth-díjas színművész karmesteri jelenléte, aki gyerekkori álmát váltja valóra azzal, hogy mindenekelőtt a Hegedűverseny vezénylését magára vállalta. A Sztracsatella című filmben ezt színészként már megvalósította, s bár arra a szerepre is sokat készült, ezúttal nem színlelni fogja a vezénylést. A különleges koncerten fellépő művészek a Beethoven iránti alázatot és az ezzel járó rendkívüli szakmai igényt szeretnék közvetíteni a közönség felé. Közreműködik a Magyar Virtuózok Kamarazenekar, szólóhegedű: Szenthelyi Miklós.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
dubcseksanyi
2010 szept. 24. - 12:52:33
A Tiéd Júlia szerepe: Az nem baj, hogy férfi vagy. Újraértelmezzük a balettet. Meg különben is haver a koreográfus.
Ez nagyszerû, igazán remek!
...nekem nem tudnál valami lehetõséget a darabban?
Hálás lennék érte.
Álmaim nekem is vannak,
képességeim meg mit sem számítanak ...ezeknek??? :))
Nekem régi gyerekkori álmom, hogy eltáncoljam a Romeo és Júlia férfi címszerepét. Sajnos x-lábam van, rossz a mozgáskoordinációm, nincs ritmusérzékem és túlsúlyos vagyok, viszont remek kapcsolataim vannak. Egy szó, mint száz 2010 november 24.-én én leszek Romeo az Állami Operaház elõadásán.
Biztos csodálatos volt, hiszen Kern mindenhez ért és hozzá olyan szerény, mint az ibolya (és természetesen még szép is). Agysebészi álmait remélem nem akkor fogja kiélni, amikor engem operálnak.
Ó! ...fikázom én Kernt is... gagyi csepürágó.
EZÉRT épült ez a hodály milliárdokért (azt ígérték a komolyzene fellegvára lesz!!!!)
hogy játszadozzanak benne,
hogy gyermekkori álmukat valósítsák meg benne csepûrágók?????
Államilag dotálva???!!! -miért nem a komolyzene szabadpiacán játszadozik??
Saját bevallása szerint is ez volt az egyetlen komolyzenei lemezük a családban (apjának) ezért kedves neki és köze sincs a zenéhez a kuplé éneklésen kívül.
Nem, de nem is mondtam véleményt elõre. Természetesen én is szubjektív vagyok, de elég sokat jártam/járok hangversenyre és valami affinitásom van egy elõadás megítélésére.
Én nem Kernt a színészt fikáztam, hanem a karmesterkedését, már ha annak lehet nevezni amit elõadott. Ken Kesey: Kakukkfészek (Billy Bibbit) alakítása csodálatos volt s mint Raszkolnyikov is nagyot alakított! De! Ha Ferencsik játszotta volna bármelyik szerepét, akkor is húznám az orromat. Egy hallgatóság nélküli elõadásnál még elmegy, Istenem, el akarta vezényelni, de ilyen felhajtás már stiches.
Igen, kedves csolaci, furcsák vagyunk mi itthoni magyarok! Még adás elõtt is kritizálunk! Persze ott idegenben nem is feltételezheted, hogy az elõadást élõben is látta valaki és azért ír be.
Egyébként az idegenbe szakadt hazánkfiai lekezelõ megnyilvánulásai néha már bosszantanak, mert itthon is tudjuk eregetni a passzátszeleket és pisilni a Golf-áranlatot
Most lett vége, hála Istennek!
Még szerencse, hogy Szenthelyi és a Virtuózok álmukban is eljátsszák elfogadható szinten. Mert ez csak elfogadható volt, nem volt benne a karmester egyénisége.
Tény, hogy egész jól követte az ütemeket, de szerencsére nem intett be sehol, mert az megzavarhatta volna a zenészeket, igaz talán nem, mert még véletlenül sem nézték az elõttük kalimpáló mû-karmestert!
Kernt a színészt becsülöm, Kernnek az emberi megnyilvánulásait szeretem, Kernt a karmestert...olyan nincs. Ezzel szerintem égette magát és nem is kicsit! Én imádom Wágnert, de sajnos a hangom megakadályozza, hogy Siegfried legyek, pedig de szívesen elénekeltem volna...de volt önkritikám, nem az én szakterületem, stb.
Azt azért sajnálom, hogy Kern meglepõen komolyan vette a nagy semmit! Mert ha csak egy jó bulinak tekinti - idõnként kikacsint a nézõre - akkor el is tudom fogadni a "produkciót". De hogy a befejezéskor hajlongott, a zenekart felállította és az elsõ hegedûssel kezetfogott , mint pl. Ferencsik és a többiek, háát, ez már nekem kemény volt.
Csak azt kellet volna csinálnia, hogy az utolsó taktus végén lelép a színpadról és a nézõtérrõl megtapsolja a szólistákat és a zenekart! Igy korrekt lett volna.
Azért érdekelne, hogy Fáy Miklós írt e errõl és ha nem írt akkor mit is írt volna.
Nagyon kíváncsi lennék zenészek véleményére - én pusztán zenebarátként, a pálya szélérõl pislogva figyelem a mûsort: Kern elmondja hgy nem is tudta/tudja mire is kéne figyelnie (a szólistára vagy a zenekarra), mármint hogy mit kéne irányítania-vezényelnie, közben pedig egy nyilvánvalóan sokszor-sokszor játsz9ott darabról van szó, kiváló és önálló elképzeléssel, magabiztos elõadásmóddal bíró szólistával.
Mit tud adni Kern jelenléte a darabhoz (remélve hogy mindig jól tartja a ritmust)? Valódi plusz lehet, igazi zenei élménnyel, vagy csak egy híres színész jutalomjátéka, ami jól mutat a képernyõn? Sok kísérlet volt már - szimfonikus zenekar rockzenekarral, stb stb, amik vagy jók vagy nem, de világos hogy MÁS mint egyébként lenne. Ez így most valóban más, lehet több mint egy "playback", mint egy (amúgy) kedves mozgás-gyakorlat?...
Tényleg érdekelne az adást figyelemmel kísérõ zenészek véleménye.
Már többször is szöget ütött fejembe, hogy egy még soha nem közvetített adásra, annak kezdete elõtt máris fórum-szavazatok lettek leadva.
Ma is megtörtént: Kern Andris, ugye, még nem vezényelt, de kedves "társaink" máris kinyilvánították vele szemben érzett ellenszenvüket (mert, ugyebár, nem a tevékenységét ostályozzák "látatlanban "?).
Furcsák maguk, egyes, kedves, otthoni magyarok...
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások