Hogy állunk fiatalember?

Bakancslistához adom
magyar filmdráma, 77 perc, 1963

Értékelés:

16 szavazatból
Szerinted?

Andris majdnem-kamasz. Igénye lenne családja bizalmára, biztatására, de apját túlzottan lekötik hivatali problémái. Vagy ügyet csinál a vállalatnál felfedezett korrupcióból, vagy ügyesen elkeni a történteket. Napokig vitatkozik feleségével azon, mi a fontosabb: lelki egyensúlya vagy egzisztenciája. Andris azt is meghallja, amit el szeretnének titkolni előle. Hőst szeretne látni apjában, aki nem bírván a feszültségeket, elköltözik otthonról. Andris nagy veszekedésben szembesíti a becsületesség követelményeivel. Apja kiadós pofonnal felel, de végül a nyílt megoldást választja: felfedi a hivatali visszaéléseket.

Stáblista:

Szereplők

Bálint András
Bálintné
Bálint Sándor, az apa
Fáraó, tanár
Zizi, Fáraó felesége
Környei Gábor, párttitkár
szomszéd
Perczel Pista

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
kgyuri0 2010 aug. 27. - 01:06:47
Én is többet vártamtõle.
Annyival töbet, hogy ahhoz képest igazán borzalmas volt.
Nagyjából akkor voltam gyerek, mint a fõhõs, s azt gondolom, egy ilyen apányi nagy ló kamasz nem volt annyira hülye, hogy nem tudta volna mi a ”korrupció”, vagy mit jelent, hogy „CsajágaRöcsöge”. Pláne, ha, mint az ki lett hangsúlyozva, egy értelmes gyerekrõl volt szó!

Érdekes elmerengeni, miért van, hogy ennyire igen sok hiteltelen, papírmasé jellemû gyerekhõs van filmben, irodalomban. Az a helyzet, hogy ez semmiképpen sem lehet pusztán az alkotó tehetségtelensége(Erre példa néhány SzabóMagda könyv, mely a legnagyobb csodálatom mellett is csak úgy csikorog a gyerekszereplõ életszerûtlenségétõl – mint ha politikai alku keretében engedményeket kellett volna tennie a gügyögésnek.). Végül is ez a film nagyjából olyan idõszakban keletkezett, mint SzM néhány könyve, melyekre itt gondolok.
Az sem magyarázat, hogy a pszichológia fejlõdésével nõ a tudásunk a gyerekekrõl, hiszen, egy részt egy túró nõ, nem a pszichológiai tájékozottság, más részt pl. ezt a filmet idõben megelõzték hiteles gyerekhõsök(Pál-utcai fiúk, Karinthy, Aszlányi írásai, vagy a ValaholEurópában, hogy filmet is mondjak).
A társadalom korszakhoz kötõdõ prüdériája lehet a magyarázat, melyet csak a legnagyobb tehetségek tudtak úgy ahogy áttörni(Még Dickens sem különösebben jeleskedett) A romantika és a „szocialista” realizmus gyalázatosan állt ezen a téren, Az a sejtésem, hogy pl jelenleg is szembe kell néznünk egy irányított társadalmi prüdéria közeledtével, ismét jön a politikailag(társadalmilag) elvárt hazugság.
A csikorgóan életszerûtlen dialogusok helyzetek a kor legjobb magyar színészeit nullázták le, üdítõ kivétel volt Kernt látni, mint gyerekszinészt, kimutatta tehetségét, de hát egyedül a maga kis szerepével nem húzhatta ki a filmet a carból
Érdekes lett volna, ha õ a fõszereplõ.
smartdrv 2010 aug. 25. - 21:11:05 Előzmény mérlegelõ
ugyan. ezeket észre sem kell venni az ilyen filmeknél, le kell hámozni a színészi játékról és a kordokumentumról
alex4427 2010 aug. 25. - 10:20:02
Ma este újabb nézõket, véleményeket hozhat a Duna Tv! (20.30)
5/10
mérlegelõ 2010 máj. 10. - 17:35:55 5/10 Előzmény fredi60
Voltaképpen mindkettõvel próbálkozott, s itt a gond: a két didaktikus-szájbarágós szék közt a sematikus-szürke pad alá esett... (Leginkább valamelyest életszerû momentuma a filmnek a báty-húg reláció ábrázolása.)
9/10
fredi60 2010 máj. 10. - 11:43:39 9/10
Inkább családi problémákat ábrázolt "társadalmi-politikai" helyett. Legalábbis nekem ez jött le a filmbõl.
feketevipera 2010 máj. 09. - 22:31:50
Láttam már sokkal jobb filmeket is, ha a 60-as évek társadalmi-politikai problémáiról van szó. Meg lehetett nézni, de õszintén szólva kicsit többet vártam tõle.