Amikor egy meteorológus értesül az alsó atmoszférába ereszkedő halálos kondenzcsíkokról, mielőbb megoldást kell találnia a globális katasztrófa elkerülésére.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
A tudatlanságnál csak a magabiztos félinformáció veszélyesebb.
Ha a kondenzcsík valóban úgy keletkeznék, ahogy írod, a repterek körzete télen tele lenne fehér csíkokkal. Feltételezve, hogy negatív a hõmérséklet, és a "kipufogó" gáz kellõ mennyiségû vizet tartalmaz. Márpedig a sugárhajtómûvek a legnagyobb teljesítményt földön, álló helyzetben adják le.
Hadd oszlassak el egy tévhitet, a gázturbinás hajtómûvek nem alternatív motorok, így sem kipufogó csövük, sem gázuk nem lehet. Célszerûbb tehát kiáramló gázokról beszélnünk, amely tartalmaz szilárd halmazállapotú részecskéket is, ezekre fagy ki a légkörben meglévõ többlet (ahol van) nedvesség. Hasonlóan a téli nedves reggeleken napkelte elõtt (akkor van a leghidegebb) a növényekre, tárgyakra kicsapódó (kifagyó) párához, ezt nevezzük azután dérnek. Azaz nem a kiáramlott víztartalom fagy meg, az magasabb hõmérséklete folytán rendszerint elpárolog, növelve a környezõ közeg nedvességtartalmát (a magasabb hõmérsékletû levegõ több vizet képes "tárolni").
Ez a meteorológiai kondenzáció, az aerodinamikaival leginkább légi bemutatókon találkozhatsz, nagy sebességgel és túlterheléssel végrehajtott manõver során a szárnyvégeken figyelhetõ meg.
RÓZSAOLAJ: tudod te, mi az a "kondenzcsík"? Tudod te, hogy egyáltalán mi az a kondenzáció? Kicsapódás. Szinte minden hajnalban azért vizes kinn a fû, mert kicsapódik rá a pára, amikor melegszik a levegõ, de a fû még hideg... Ez van a repülõn is. Semmi más. Vízpárát látsz megfagyva. A repülõ hajtómûvének kipufogó gázában (ahogyan pl. az autóknál is van) van víz is. Csak míg lenn az autónál rögtön elindul felfelé, elpárolog, eloszlik, odafenn nem olyanok a légköri viszonyok, ráadásul ott a magasságkülönbséget nem is látod lentrõl. Így aztán idõjárástól függõen vagy szinte azonnal megszûnik látszani, vagy épp órákig ott marad. Ha megnézed a flightradar24-et, akkor láthatod, hogy minden pillanatban repülõk 10ezrei szelik az eget keresztben és hosszában. Nagy a forgalom. Ha az autókat kellene ugyanarra a térképre rárajzolni, akkor a földet esélyed sem lenne látni. A mai korszerû repülõk 1 utsra 3.5 liter kerozint fogyasztanak 100km-en. Nézzük meg, hogy egy autóban egyedül ülõ ember ennek hányszorosát is nyomja ki? Különösen, ha a dugóban áll...
Ez látványos, a tudatlanság pedig akár ölhet is, amikor az emberek kitalálnak mindenféle butaságot, és kihasználva mások tudatlanságát, hisztériát és pánikot keltenek minden valós alap nélkül.
Van valós alapja a filmnek,ha belegondoltok mostanság mennyi városban látták és fotózták le a kondezcsíkokat húzó gépeket,amelyek nem hagyományos csíkok voltak!!!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások