A Cassevetes-filmek varázslata a színészi jelenlét ritkán tapasztalható hitele. Kétségkívül ez Cassavetes legnagyobb erénye filmjeiben, hogy a még alakulóban levő személyiségek portréját mindenfajta ítéletalkotás nélkül mutatja be. Teszi mindezt könnyedén, hiszen szereti a színészeit és szereti azokat a személyeket is, akiket ők alakítanak. Ez a szeretetáradat maximális szabadságot nyújt színészeinek. Már nincs szüksége a hagyományos mozi eszközeire, olyan fizikai kényszerekre mint például az állandó leállások a bevilágítás miatt. A cselekményt alárendeli a szereplőknek, és nem fordítva. A film vágása alatt megőrzi színészeinek esetleges bizonytalanságát, ügyetlenségét, megőrzi kétségeiket, esendő lényüket, nem vágja ki azokat a jeleneteket, amiket elrontottak, mert ezáltal szerinte még jobban vissza lehet adni az általuk alakított tétova figurák igaz őszinte létezését, jelenét. A "Hatás alatt álló színészek" című műsor, a sorozat nyitányaként Máté Gábor színész és Halász Péter színész-rendező közreműködésével Cassevetes színészeinek szakmai titkait nyomozza. Kutatja, vajon mi a különbség egy nagyon iskolázott, "tudatosan ösztönös", rendkívüli játékkultúrával rendelkező színészegyéniség és a hollywoodi sztár szisztéma ipari módszerekkel előállított figurája között. Egyáltalán, kicsoda a sztár Cassavetesnél? Létezik-e ez a fogalom, hogy sztár, az ő filmjeiben. Valójában mi is a realizmus?
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások