Ha már itt a nyár, nézzük meg, hogy mikor és hogyan szerepel a “magyar tenger” a filmekben. Így talán könnyebb megemészteni a 2500 forintos sajtos tejfölös lángost.
A Moszkva tér Rojálja már 1998-ban bunkó volt egy Sziget-reklámban. Később számos filmben és sorozatban szerepelt nagydarab tahóként, de írt és rendezett is, legutóbb pedig ő volt a tróger sommelier, Vörös Borisz egy vörösbor-reklámban.
Valóságos magyarfilm-cunami van a stream szolgáltatóknál, az HBO és Netflix oldalain is lehet már válogatni a magyar gyártású filmek között, így tulajdonképpen elérhetőek az elmúlt évek legjobb darabjai.
Változnak az idők, a tér neve már (megint) Széll Kálmán, a rendező pedig Török Feri helyett Ferenc lett, és már csak kevés helyen kapni csalamádés hamburgert, mert mindenki a Mekibe jár.
Török Ferenc filmrendező szerint a Filmalap felismerte, hogy tízszer-százszor annyi nézőt elérnek külföldön, mint Magyarországon, így most szárnyalhat a magyar film, amihez kellett a Saul fia sikere is. Beszélgettünk vele továbbá 1945 című friss filmjéről, a bűnösökről és arról, hogy '45 ismerete nélkül nem lehet megérteni a második világháború utáni történelmet. Elmondta mi a fény, a hangok és Rudolf Péter pozíciója, valamint hogy akárcsak a Moszkva tér esetében, itt is rajta ragadt a munkacím a kész filmen. Nagyinterjú Török Ferenccel, aki épp ma ünnepli a 46. születésnapját.
Kis falut mardos a kollektív bűntudat valahol az Alföldön közvetlen a háború után, és elég két szótlan idegen érkezése ahhoz, hogy mindenki egymásnak essen. Török Feri történelmet csinált.
Az 1945, aminek az európai premierje a német fővárosban volt, a közönségszavazatok alapján a harmadik díjat nyerte el. Közben pedig Enyedi Ildikó filmje is halmozza az elismeréseket.
Az 1945 című történelmi film világpremierje januárban volt Miamiban, Magyarországon áprilisban, a Titanic Fesztiválon mutatják be először.