2/10
Owl 2021 jún. 18. - 23:56:20 2/10
(19/19)
Ez mi volt? Egy ALFA magazinban megjelent Villám Vill (Lucky Luke) képregény buborék jutott róla eszembe:
"Ez a dal senkit nem zavar,
ez a dal nem szól semmiről..."
SPOILER
Ez a film engem mondjuk zavart, az impotens nímand, akinek bombanője van, akit meg akar tartani, mert szereti! De a nő inkább a kemény farkat választja érthetetlen okokból, erre a meg nem értett nímand szörnyű bosszút forral, rács mögé juttatja volt asszonyát. Kb ennyi a film, ha valaki kifejtené a további művészi hátteret, akkor leveleket a kiadóba.
szevaszte 2018 dec. 30. - 18:03:51
(18/19)
Megtudja valaki mondani, hogy Juliette Binoche hanyadik percben szerepel a filmben? Amikor láttam nem vettem észre. Köszi!
gladiolus 2015 aug. 03. - 17:11:46
(17/19)
Mivel megnéztem a kéket, és az tetszett, ezért dõre módon ezzel folytattam. De ez sajnos egy rendkívül taszító valami volt, és a házaspár mindkét tagja valami mérhetetlen undort keltett bennem, mint ahogyan a mindent elborító érzelem áradat is. Nem tudom, sajnos nekem ez nagyon nem jött be.Persze értettem a tartalmat, de ebbõl meg azt a következtetést vontam le, hogy egy ember minden vonzerejét elveszíti, amikor valami baja van, és el is dobják olyanok, akiknek nincsenek emberi értékei. De másfelõl valóban, az a szétesett férfiember az elején a nagy érzéseivel tényleg nem tudott vonzalmat gyakorolni semmilyen szinten.

A piros kifejezetten érdekelne, mert annak már a tartalom ismertetõje is nagyon érdekes, de azt meg pont nem tudom elérni sehol.
De látatlanban (mármint hogy a pirosat még nem láttam) is ki merem jelenteni, hogy a fehér a trilógia legmélyebb pontja, legalábbis számomra.

SPOILER*****

Nem értettem pontosan, a nõ börtönbe jutása a férfi bosszúja volt, vagy véletlen következmény?

SPOILER vége****
4/10
valkoinen 2014 aug. 09. - 07:40:01 4/10 Előzmény Succorbenoth
(16/19)
"Szinte õstípusa a szabadsághajhászó 90-es évek-béli hangulatoknak..." Én is kicsit ezt éreztem ennél a filmnél. Nincsenek ok-okozati összefüggések, csak a mindent elárasztó érzelmek - én kevéssé tudtam azonosulni a karakterekkel. A film elõnyének mondható azonban, hogy nem rág mindent a nézõ szájába, így minimális intellektuális kihívást azért nyújt.
8/10
Raul75 2013 jún. 27. - 08:45:53 8/10 Előzmény convar
(15/19)
Van egy jelenet, ahol már otthon franciául tanul.
A másikat én sem értettem egészen.
7/10
convar 2012 máj. 16. - 18:37:06 7/10 Előzmény Egy gondolatrendõr
(14/19)
Na és végül merre billent? ;)
7/10
convar 2012 máj. 16. - 18:35:37 7/10
(13/19)
Két dolog nem tiszta:

1. Miért mondja azt a bíróságon hogy nem tud franciául? Nekem úgy tûnt hogy beszéli.

2.


SPOILER

Azt jól értettem hogy õ juttatta börtönbe Dominique-t?

SPOILER VÉGE


7/10
Egy gondolatrendõr 2011 júl. 11. - 01:27:06
(12/19)
Kellemesen csalódtam a filmben, az elsõ rész ugyanis teljesen levitte nálam a mércét.Emlékszem, alig bírtam végignézni.De ez jobb volt, és most már kíváncsian várom a trilógia "piros" darabját.Kíváncsi vagyok, hogy a mérleg melyik irányba fog majd billenni.
Egy gondolatrendõr 2011 júl. 11. - 01:18:00
(11/19)
Kellemesen csalódtam a filmben, az elsõ rész ugyanis teljesen levitte nálam a mércét.Emlékszem, alig bírtam végignézni.De ez jobb volt, és most már kíváncsian várom a trilógia "piros" darabját.Kíváncsi vagyok, hogy a mérleg melyik irányba fog majd billenni.
balazs0729 2010 júl. 08. - 15:57:17 Előzmény grozsa11
(10/19)
mérnem irod oda hogy SPOILER???????????

Amúgy bámulatos film.
offtopic
balazs0729 2010 júl. 08. - 15:56:44 Előzmény grozsa11
(9/19)
mérne irod oda hogy SPOILER???????????
kegon 2010 júl. 07. - 19:15:47
(8/19)
10/10
tünõ 2010 febr. 20. - 12:56:41 10/10
(7/19)
Remek, csodás és érzékeny film. A Kék a trilógia legerõsebbje, ez talán a legkevésbé "nagy", de bõven nem azt jelenti, hogy rossz! Sõt!
A Pirossal egy szinten van, szerintem, csak egész másról szól. A házasság van középpontban, de különös módon, nem hollywoodi szereplõkön keresztül. Csendes film, de szép úgy ahogy van. Akinek a Piros tetszett, ne hagyja ki, mert ki tudja: lehet, hogy pont ez tetszik majd legjobban. Mert abszolút tapasztalat és korfüggõ! 18 alatt nem látom értelmét megnézni, érett szemekre van szükség.
10/9
10/10
Redfield 2009 márc. 24. - 08:25:03 10/10 Előzmény grozsa11
(6/19)
Nem tudom. Szerintem ez volt a terve, aztán valahol egy kicsit meg is bánta. A lány már beleszeretett, de hát ez így megy.
grozsa11 2009 márc. 23. - 10:54:01 Előzmény Redfield
(5/19)
Szerintem is nagyon jó a film! (Bár nekem kissé kimaradt két dolog: Az egyik, hogy Karolnak terve volt ez a börtönbe kerülés? A másik, hogy a lány mit mutat pontosan az ablakban a végén Karolnak?)
10/10
Redfield 2008 jan. 12. - 21:32:42 10/10
(4/19)
El vagytok tévedve kispofáim... :) Ez a film igenis jó! Na jó: szerintem, de szerintem nagyon. A kék-et láttam még csak, meg ezt, de ez jobban tetszett. Simán nevezhetõ tragikomédiának. Remek az átmenet a humor és a dráma közt, a színészek (fõleg a fõszereplõ) kiváló, és az egész film maga: nagyszerû, beleértve a zenét, a (valóban, már kevésbé mûvészi) rendezést és a sorsok alakulását az emberi vágyak és célok halvány fényében.
operett 2006 júl. 15. - 23:51:11 Előzmény x-tro
(3/19)
Kissé szigorúak vagytok. Ha szabad tegezõdni. A filmnek nagyzserû a ritmusa, a színészvezetés kiváló, valamint bizarr humor jellemzi, ami a legnagyobb ritkaság mainapság. Kérdésem: hol szerepelt ebben a filmben Binoche? Nem vettem észre. Rosszul figyeltem?
x-tro 2006 márc. 20. - 10:29:08
(2/19)
ahogy mondja tanult kollegám.... szegény kieslowski ezzel a színtrilógiával bizony megalkotta a semmitmondó és pöffeszkedõ mûvészfilm díszpéldányát, hogy az értetlen ostobáknak legyen mire állandóan hivatkoznia... a három szín bizony egy, a lila.

amúgy kieslowskinak van egy (legalábbis, amit én láttam) jó és izgalmas filmje: a véletlen. a semmitmondó színezés helyett inkább ezt ajánlanám a még kíváncsiaknak.
Succorbenoth 2006 márc. 19. - 22:02:54
(1/19)
''A filmek egyszerû történeteit, szinte banális sorsait áthatja a minden korban érvényes alapkérdések utáni kutatás, a mûvész vívódása, hogy megtalálja a válaszokat.''

Ezt olvashatjuk a NetPiac ajánlójában, ahol e trilógia úgy szerepel, mint ''a filmmûvészet egyik legérdekesebb és legértékesebb darabja''

Kijelenthetjük, hogy Kieslowskinak elõbb talán a kérdést kellett volna megfogalmaznia, ha már válaszokat kíván rá adni. A mûvészetnek nem feladata kicsinyes vívódások közhelyes ábrázolása - jól látszik e filmbõl is, milyen az, mikor a szellemi nyomor katarzist akar létrehozni: ilyen. Semmilyen. E semmilyenség, állásfoglalás-nélküliség nagy divat volt a kilencvenes évek közepén, de mára már túlhaladta a világ - megoldások kellenek, nem bizonytalan, nyálaska felvetések, amelyek lezáratlanul maradnak.
Szinte õstípusa a szabadsághajhászó kilencvenes évek-béli hangulatoknak ez a sokat ígérõ, de aztán semmit adó trilógia. Meg kell nézni, milyen rajongás övezi ma is, fõleg az azóta már megzsírosodott esztéták és valaha volt ifjú filmkritikusok részérõl - hogy a gimnazista filmklubok "mûvészfilmekbe" bolondult, azóta elkallódott hõseirõl ne is beszéljünk.

''Nincs egyenlõség semmilyen kapcsolatban, sulykolja a cselekmény, de sokkal fontosabb ennél a konklúziót követõ megrendülés, az egyenlõtlenség felismerésének áhítata.''

Ahh, micsoda felismerés, micsoda mély tanulsága az életnek...! Zseniális rendezõnk fejében összekeveredvén ifjúság, diáklázadás, azok a régi szép idõk ott az egyetemi kocsmákban - csak ilyes, sekélyke katarzisra telik... ez jutott, ebbõl építsünk várat. Pont annyira áll biztos alapokon e vár, mint ama közmondásbeli, amit abból a bizonyos anyagból építettek, amellyel gyakran találkozhat az ember a reteráton, s amelynek színe remekül kikeverhetõ a ''három szín'' összeöntésével, ha hozzáadjuk azt is, mely valódi belsõ tartalma, vagyis: zöldség.