9/10
21Vick 2020 szept. 15. - 12:24:45 9/10
(10/10)
Nagyon jó kis film, le a kalappal. Azért thrillernek hívni talán túlzàs, de egy izgalmas kriminek mondható. Csavaros, fordulatos törtènet, de itt a mester mèg nem bonyolította túl a dolgokat, könnyedén, odafigyelve követhető a törtènet.
Nagyon-nagyon tetszik a főszereplő csávó, még mai szemmel is remek pasi. És jól is jàtszik. Nem szeretem a fekete-fehér filmeket, de még így is nagyon magas pontszámot érdemel.

Spoiler:
Azért mennyire sokatmondó, hogy amikor igazat mondott a srác, hogy megöltek egy nőt a lakásában, akkor nem hitt neki a tejesember, de amikor bemondta, hogy szeretője egy fèrjes asszonynak, egyből segített neki férfiúi szolidaritàsból. Haha.
8/10
Rojita 2020 máj. 01. - 22:32:29 8/10
(9/10)
A yt-on fent van.
Éppen azt számolgatom, h 1935-ben készült ez a film. Akkor nálunk éppen csak néhány éve volt hangosfilm, de zömében zenés - operettes vígjátékokat gyártottak.
Végig pergő, izgalmas krimi, de mégse horrorisztikus. Állja a versenyt a mai krimikkel. Igazi, szórakoztató Hitchcock-film.
(A végén még hiányoltam egy párperces utójátékot, mi lett a szereplőkkel, hogyan-miként volt? Egy kis feloldást az izgalomból. )
greeen 2011 febr. 24. - 17:15:04
(8/10)
Több mint 75 éves film.Nem semmi.Ezt figyelembe véve egész korrekt kis filmet kapunk sõt sok mai filmnél nyújt tartalmasabb szórakozást.De a szívünkre téve a kezünket és minden elfogultságtól mentesen azért ki kell jelenteni ma már ez nagyon kevés lenne.Akkor viszont ütött.És méltán.
7/10
smileatesz 2008 máj. 05. - 01:36:36 7/10
(7/10)
Nekem annyira nem tetszett, pedig a címe nagyon izgalmas. Ebben a filmben is, mint sok Hitchcock-filmben, a nõ viszi bele a bûnbe a férfit.
9/10
AdritaBodor 2007 dec. 29. - 18:34:09 9/10
(6/10)
Ez a film valóban zseniális! Hitchcock filmjei közül szerintem az egyik legjobb. Donat-Caroll páros nagyot alakít:)
zszoltan 2007 szept. 04. - 21:47:13
(5/10)
Most néztem meg. Sajnálattal kell megállapítanom, hogy másodjára. És erre csak a közepén jöttem rá. :(
Azt azért nem merném kijelenteni, hogy bármelyik mainál jobb. Az viszont biztos, hogy még ma is megállja a helyét kategóriájában.
A menekülõ fõhõsnek valóban néha több volt a szerencséje, mint a tudása. És a történetbonyolítás sem éppen zökkenõmentes.
De a kidolgozás mindenképpen remek. Nagyon ügyes váltások vannak benne. A Mester ismét több ponton hagyta, hogy pár másodpercig ámuldozzunk, mielõtt megmagyarázta volna a dolgot. (Fõleg a szökéseknél.)
Kedvenc jelenetem az volt, ahogy a nõt harmadjára próbálta 'meggyõzni az igazáról'. Fõleg a fogadó szobájában. Azt még egy picit elnézegettem volna. :)
Én mondjuk 8 pontot nem adnék rá, de egyszeri megnézésre mindenképpen érdemes.
Vikke 2007 márc. 28. - 16:27:33
(4/10)
Én is imádom a Hitchcock filmeket mert örökértékûek, minden korosztály számára érdekesek és egy percüket se lehet unni.
felh 2007 márc. 28. - 15:53:00
(3/10)
Hitchcock valóban istenáldotta tehetség..... Még az édesanyám sem élt, amikor ez a film készült és még most is élvezetes. :)
7/10
Newcastle United 2007 febr. 20. - 10:39:20 7/10
(2/10)
Éppen ezért volt Hitchcock zseni. Több mint 70 éves a film és még mindig fordulatos és lebilincselõ.
[: Azuroo andrew :] 2006 ápr. 16. - 00:11:43
(1/10)

A film forgatókönyve John Buchan regénye alapján íródott.
Hitchcock ekkor már túl volt az 1934es A férfi, aki … sikerén, így szabadon válogathatott a témák között. A Mester nagyra tartotta az írót, akinek egy másik mûve is felkeltette amúgy a rendezõ érdeklõdését; ez a „Greenmantle” volt – amúgy az író jelentékenyebb mûve, mint a 39 Lépcsõfok.
A film alapmotívuma a Mester által oly annyira kedvelt ártatlanul gyanúsított ember küzdelme az igazáért...
Hõsünk nem csak a valódi bûnszervezet elõl kénytelen menekülni, hanem a rendõrök elõ is, így még inkább kivívja a nézõ empátiáját .
Hitchcock különösen szerette ezt a filmjét, a hirtelen váltásokat, azt ahogyan a cselekmény hirtelen egyik helyszínrõl a másikra ugrik. - Ám ez ugyancsak jellemzi a 34es Az férfi, aki … illetve az Észak-északnyugat címû filmjeit is.

Az ártatlan kanadai férfi menekülése olykor már-már valószínûtlen ugyanakkor dramaturgiailag mégis bravúros. A valószerûtlenségre egyébiránt Hitchcock egy alkalommal azt mondta : „a valószerûség engem nem érdekel, azt lehet a legkönnyebben megvalósítani!”
A film figurái kezdve a sármõr hõsünktõl, a féltékeny farmer, a kielégítetlen feleség, a Professzor, /Spoiler :/ a vonaton megcsókolt nõ (aki aztán feldobja, majd újara összehozza õket a sors ! És micsoda erotikával töltött atmoszférája van azon szekvenciáknak melyek összebilincselve játszódnak…) és végül nem elfeledkezve Mr Memory-ról, rendkívül eredetiek.
Hitchcock a figurát egy a Music Hallban fellépõ emberrõl mintázta – az igazi neve amúgy Datas volt.
A film talán legjobb jelente – és megoldása - is az õ személyéhez kapcsolódik, éppenséggel túlbuzgó hivatás tudata okozza halálát is.
/A 39 Lépcsõfoknak készült remake-je is, Ralph Tomas rendezésében/

A 39 Lépcsõfok pergõ, ötletes, humoros; a rendezõ angliai munkáinak egyik legjobban sikerült darabja.

(10 / 10)