Adam Sandler leglustább filmje – a lustaságról

Bár Sandler tanmeséje elvileg arra figyelmeztet minket, hogy ne helyezzük előbbre a munkát a családunknál, a Távkapcs valójában arról szól, hogy hősünk mindig a könnyebb utat választja.

Ki ne akarná, hogy könnyebb legyen az élete, hogy több pénze és kevesebb munkája legyen, hogy szebb legyen, egészségesebb, gondtalan lehessen. Adam Sandler egészen biztosan ezt szeretné, hiszen nem fantáziált volna arról egy egész filmen át, hogy egy varázslatos kütyü segítségével könnyebbé válik az élete. Igaz, a Távkapcs (2006) végén ő is belátja, hogy ennek hátrányai is vannak.

Forrás: InterCom

 

Michael Newman (Sandler) építész, akinek szép családja van, csinos felesége (Kate Beckinsale) és két gyereke, de nem sok időt tölt velük, mert leköti a munka. Amiben viszont nem sikeres, mert főnöke (David Hasselhoff) nem becsüli sokra, a várva várt előléptetés pedig újra és újra elmarad. Akkor téved Newman egy barkácsboltba, hogy új távirányítót vegyen, egy titokzatos feltaláló, Morty (Christopher Walken ) pedig megajándékozza az univerzális távkapcsolóval. Amelynek tulajdonosa előre-hátra járkálhat az időben, lelassíthatja a szembejövő bögyös nőket, megváltoztathatja a dolgok színét, és ha túlságosan zajosnak tűnnek, átmenetileg kikapcsolhatja a gyerekeit. Elbizakodottságra azonban semmi oka: nem volt még távkapcsoló a világon, mely egy idő után át ne vette volna az irányítást. Merthogy az okos távirányító hamar kitanulja Michael döntéseinek logikáját és gazdája preferenciáit, és önállóan is képes „dolgozni”.

Forrás: InterCom

 

Michael a kezdeti bohóckodás után nagyrészt arra használja a kapcsolót, hogy átugorja a kellemetlen részeket, például azt a sok munkát előléptetésig – a tekerés alatt a test automata üzemmódban van -, és megússza az összes családi eseményt is. Amit persze utólag megbán, mert

kell a filmnek erkölcsi mondanivaló,

de mindenkit nem lehet becsapni, mert ez a film igenis a lustaságról szól, arról, milyen jó lenne annyi mindent megúszni, és ez mindig is benne volt az örök gyerek Adam Sandler munkásságában. Az ironikus dolog az, hogy Sandler rengeteget dolgozik azért, hogy elmondhassa mindezt – és azért, hogy fingós poénokat tegyen ezekbe a filmekbe, és ez poén elég „szaftosra” sikerült, még a legjobb durrantós filmek listájára is felkerült nálunk.

Forrás: InterCom

 

Az ominózus jelenetben Sandler a vele rendben kiszúró főnökével végre maga is kibabrálhat a kapcsoló segítségével, és többször is masszívan belefingik az arcába – aztán teker! És le a kalappal a magából rendre bohócot csináló David Hasselhoff előtt!