Az időjárást elnézve nem sok szabadidős program akad hétvégre. Összedobtunk hát tíz filmet, amit nem tol az arcunkba a streamszolgáltató, mégis érdemes megnézni.
Buster Scruggs balladája (2018)
A Coen-tesók minden bizonnyal utolsó közös munkája ez az antológiafilm, melyben minden megtalálható, amiért szeretjük őket. A vadnyugaton játszódó hat sztori középpontjában a halál és a véglegesség áll, a testvérektől megszokott fekete komédiával körítve.
Tartsd bent a sötétséget (2018)
Egy távoli alaszkai faluban eltűnik egy hatéves kisfiú, és mivel az anyja ragaszkodik hozzá, hogy farkasok vitték el, felbérelnek egy tudóst, aki a nyomukba ered. A rejtélyeket azonban csak fokozza, hogy mióta férje hazatért Irakból, teljesen megváltozott. Kegyetlen gyilkossá tette a háború, vagy megszállta valami? Lebilincselő atmoszférájú történet az emberi kegyetlenségről.
Kinek a háza? (2020)
Remi Weekes rendezői debütálása alapozta meg a traumák feldolgozásának természetfeletti olvasatát: a horror eszközeivel mutatja be két szudáni menekült történetét, akik Nagy-Britanniába érkeztek, ám nem tudnak szabadulni démonaiktól. Borzongató kísértettörténet arról, milyen újrakezdeni az életet egy olyan otthonban, ami nem akarja, hogy benne élj.
Szárnyaló madár (2019)
A teljes egészében iPhone-nal forgatott film egy sportügynök 48 óráját követi végig, aki miután egy NBA-kizárás félreállítja az ügyfelét, merész tervvel igyekszik megvédeni mindkettőjük karrierjét. A Steven Soderbergh által rendezett film kitér arra, miként bánnak a sportolókkal, miközben rendkívül szórakoztató is.
Apollo–10,5: Űrkorszaki gyerekkor (2022)
Az animációs film egy emlékfüzér, egy kavalkád a gyerekkorról, aminek csak indoka a történet, melyben 1969 tavaszán egy fiatal houstoni srác egy titkos NASA-küldetésen vesz részt: a tudósok véletlenül olyan holdkompot építettek, ami túl kicsi egy felnőtt számára, így egy gyereknek kell utazni benne.
Eltitkolt szerelem (2020)
Megható dokumentumfilm egy 65 éves leszbikus kapcsolatról, melyet titokban kellett tartani. A film Pat Henschel, az All-American Girls Professional Baseball League egykori játékosa és párja, Terry Donahue történetét meséli el, de arról is szól, miként tekintettek magukra hét évtizeden át Amerikában az LMBTQ közösség tagjai.
2001: Űrodüsszeia (1968)
Stanley Kubrick és Arthur C. Clarke nagyívű látomása az emberiség hajnalától a kozmikus jövőig vezet végig az evolúciós és technikai fejlődésen, valamint az ebből adódó konfliktusokon. Ambiciózus film, jó adag filozófiai töltettel, és már a maga korában is panaszkodtak a lassúságára, mégis jól öregedett, és mai szemmel is hatásos, elgondolkodtató alkotás.
Vezess helyettem (2021)
Ryusuke Hamaguchi háromórás alkotását idén Oscar-díjjal jutalmazták Legjobb idegennyelvű film kategóriában. A Vezess helyettem számtalan réteget mozgat, miközben látszólag nem szól semmiről. Egy rendező elvállalja, hogy egy színházi fesztivál számára színpadra állítja Hirosimában Csehov színművét, a Ványa bácsit. A fesztivál biztosít számára egy sofőrt, akit vonakodva, de végül elfogad, és a hosszú út alatt beszédbe elegyednek gyászról, szerelemről, munkáról és a művészet megtartó erejéről.
Nincs bocsánat (1992)
Clint Eastwood elsősorban olyan hősöket alakított a karrierje során, akik a fegyverükkel magyarázták el a rendet. Évtizedeken át tartó lövöldözés után végül úgy döntött, itt az ideje, hogy szembenézzen a karkaterei által elkövetett erőszakkal. A főszerepet és rendezést is magára osztotta ebben a négy Oscar-díjas westernben (Legjobb film, Legjobb rendező, Legjobb férfi mellékszereplő (Gene Hackman) és Legjobb vágás), melyben egy visszavonult fegyverforgatót alakít, aki vonakodva kel útra, hogy levadásszon két férfit, akik eltorzítottak egy örömlányt.
Brazil (1985)
Terry Gilliam groteszk látomása a jövőről. Egy szürke kis hivatalnok élete teljesen felfordul, amikor megtapasztalja, hogy az irodán túl is van élet. A mindent kontrolláló világba betör a fantázia: emberünk hős lesz és szerelmes, amiben segítségére van az éjszakánként megjelenő, illegális vízvezeték szerelő is.
(via New York Times, Collider, IndieWire)