Már ha lehet hinni az Amazonnak.
Az Amazon szombaton első alkalommal hozta nyilvánosságra egy Prime Video-sorozat nézettségi adatait. Az óriáscég szerint A Gyűrűk Ura: A hatalom gyűrűi első két epizódját világszerte 25 millióan nézték meg az első 24 órában, amikor 240 országban és területen lett elérhető a Prime Video streaming szolgáltatáson.
Mindez jól hangzik, de érdemes fenntartásokkal kezelni az adatok hitelességét. A streamingcégek elég kreatívak, amikor rekorddöntögetésről számolnak be. Például amikor a Disney megosztotta, hogy több teljes streaming-előfizetése van, mint a Netflixnek, akkor ez a szám a teljes Disney-portfóliót (ami a Disney+, a Hulu és az ESPN+ szolgáltatásait tartalmazza) három külön előfizetésként számolja. Sokkal hasznosabb lenne tudni, hogy hány háztartás fizet elő a szolgáltatásokra, de ez az információ nem áll rendelkezésre.
Viszonyítási pontnak a három hete indult Trónok harca előzménysorozatot, A sárkányok házát lehetne venni, amelynek a premierje rekordot jelentő, közel 10 millió nézettséggel zárt, és ezt a második epizód még növelni is tudta 2 százalékkal.
Függetlenül A hatalom gyűrűi tényleges számaitól, tény, hogy sokan nézik ezt a sorozatot, ami mindenképpen örvendetes hír az Amazon számára, a cég ugyanis a hírek szerint 465 millió dollárt költött a fantasysorozat első évadára, és már készül a második évad is. (Érdemes megjegyezni, hogy mivel ebből az összegből 250 millió dollárt csak Tolkien műveinek adaptálási jogaira költöttek, a második évad ára nem lesz hasonlóan borsos.)