A Netflix-előfizetők közel harmada nem is nézi a netflixet!

Legalábbis a Self Financial erre a megállapításra jutott egy márciusban elvégzett kutatás során.

A Netflix-előfizetők több mint egynegyede saját bevallása szerint nem is használja a szolgáltatást, és ugyanez a tendencia látszik a Disney+ illetve az Amazon Prime Video felhasznáói esetében is.

Erre a következtetésre jutott legalábbis a Self Financial 2024. március 21-én (amikor Guy Ritchie sorozata, az Úriemberek épp a Netflix legnépszerűbb sorozata volt), miután készítettek egy felmérést. Ennek végeredménye szerint az amerikai Netflix-előfizetők 28,2 százaléka havonta megvásárolta ugyan, de valójában egyáltalán nem használta a jelenleg piacvezető streamingszolgáltatást. Érdekesség, hogy majdnem ugyanez volt az arány az aktív és az inaktív felhasználók között a Disney+ (27,6 százalék) és az Amazon Prime Video (26 százalék) esetében is.

A Netflix szóvivője nem kommentálta a tanulmány eredményét.

Forrás: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

 

A „fel nem használt előfizetést” a kutatásban úgy definiálták, hogy minden olyan felhasználót ide soroltak, aki fizetett ugyan, de az előző 30 napban nem használta a fiókját. A tanulmány készítői azért választották ezt a 30 napos időkeretet, mert az amerikaiak 70 százaléka havi elszámolásban fizeti az előfizetését, nem pedig évi egy összegben.

A tanulmány szerint egy átlagos amerikai háztartás 4,1 aktív fizetős előfizetéssel rendelkezett a felmérés idején, ami 2023-ban még 4,4 volt. Ez általánosságban a témával foglalkozó más tanulmányokkal összhangban van, és havi átlagban 40,39 dolláros költséget jelentett, szemben a 2023-as 52,97 dollárral. Ez a jelentős csökkenés részben az újonnan elérhető olcsóbb, de reklámokat tartalmazó előfizetői szintek, részben viszont a jelszómegosztásnak köszönhető.

Az IndieWire magazin munkatársai szerint azonban ez a tanulmány több sebből vérzik

Felrótták például a készítőknek, hogy a felmérést egyetlen nap alatt végezték el, és csak 1100 amerikait kérdeztek meg. Ez ugyanis nem túl nagy minta, főleg ha figyelembe vesszük, hogy március 30-án (9 nappal a tanulmány elkészítése után) a Netflix közel 83 millió Egyesült Államok-béli és kanadai előfizetőről számolt be. Ráadásul bizonyos kérdéseknél a válaszadók több választ is megjelölhettek, ami további torzulásokat okozott a százalékos eredményekben.

Tovább bonyolítja a helyzetet az Amazon mint márkanév problémája: míg a streamingplatform Prime Video a harmadik a „leginkább nem használt szolgáltatások között” 26 százalékkal, addig ha a kérdésben az Amazon Prime szerepelt, ott a válaszadók 30,1 százaléka mondta azt, hogy „egy hónapja nem használta”. A Prime Video ugyanis a streamingszolgáltatások kategóriába, az Amazon Prime viszont a webshop jellegű szolgáltatások kategóriájába került, és mivel a felhasználók elsősorban mint „a kiskereskedelmi termékek gyors, ingyenes kiszállítója” gondolnak az Amazonra, nem mint streamingplatform, nagy valószínűséggel a Prime Videót érintő adatok sem pontosak.

(via IndieWire)