Van köztük erősen korhatáros tinivígjáték, Stephen King-adaptáció, romantikus kísértethistória és mobiltelefonnal felvett krimi is.
A Collider magazin nemrégiben összeállított egy olyat 25-ös toplistát, amiben azokat a Netflixen elérhető filmeket vették lajstromba, amelyeket mások nem tennének bele egy ilyen listába, pedig megérdemelten ott lenne a helyük. Bár a Magyarországról elérhető Netflix-kínálatban sajnos nincs ott mindegyik gyöngyszem az eredeti felsorolásból, azért egy TOP7-et mi is össze tudtunk rakni a kanapéról streamingelő Port.hu-olvasóknak a Collider-munkatársak kedvenc 25 kultfilmje nyomán. Íme:
Egy különc srác feljegyzései (The Perks of Being a Wallflower, 2012)
A Stephen Chbosky hatalmas sikerű regénye nyomán készült Egy különc srác feljegyzései főszereplője az elsős gimnazista Charlie (Logan Lerman), aki mindig a partvonalról szemléli az eseményeket - egészen addig, amíg szárnya alá nem veszi két belevaló felsőbb éves. A szép és szabad szellemű Sam (Emma Watson) és vakmerő mostohabátyja, Patrick (Ezra Miller) révén Charlie új barátokat szerez, megismeri az első szerelmet, az ébredező szexualitást, féktelen bulikra és a Rocky Horror Picture Show éjféli vetítéseire jár, és közben a tökéletes dalt is keresi.
Egy magányos tinédzser (The Edge of Seventeen, 2016)
Ebben a kacagtató, R-kategóriás prosztóvígjátékba oltott coming-of-age történetben az Űrdongó mozifilm sztárja, Hailee Steinfeld egy olyan középiskolai lányt alakít, aki brutális őszinteséggel éli át a tini élet hullámvölgyeit és -hegyeit. Ebben azonban az egyetlen támasza a tanára (Woody Harrelson), aki pironkodva próbál neki tanácsokat adni a családdal, a barátokkal és a fiúkkal kapcsolatban.
Creep 2 (2017)
Izgalmas, filléres költségvetésű horror, ami felett a Parajelenségek, a Tűnj el! és az Insidious producere, Jason Blum bábáskodott. A film műfaját tekintve a modern horrorfilmek alapvetésének számító Blair Witch-kelléktárát vonultatja fel: a néző mintha csak egy balul sikerült dokumentumfilmes stáb kazettáját találta volna meg és nézné végig. Sara, az ambiciózus filmes (Desiree Akhavan) egy isten háta mögötti, erdei házba utazik, hogy ott találkozzon egy férfival (Mark Duplass), aki azt állítja magáról, hogy sorozatgyilkos. Miután megegyeznek abban, hogy egy teljes napot eltöltenek együtt, és mindent dokumentálnak a kamerával, Sara hamarosan rájön, hogy élete legnagyobb hibáját követte el...
1922 (2017)
Stephen King 2017-es bestseller regényéből még ugyanabban az évben film készült – márpedig a horror koronázatlan királyának mindig bérelt helye van a Netflix kínálatában (és újabban már a fiának is, lásd: Locke & Key). Az 1922-ben egy nyakas amerikai farmer (Thomas Jane) anyagi haszon reményében brutálisan meggyilkolja a feleségét. Ám a cselekedeteiknek súlyos következményei lesznek, és egyáltalán nem tud olyan könnyen megszabadulni az asszonykától, mint ahogyan azt remélte...
Kísértettörténet (A Ghost Story, 2017)
Rooney Mara és Casey Affleck egy szerelmespárt alakítanak, akik boldogan élnek, amíg meg nem halnak. Aztán Affleck karaktere meghal, és egy fehér lepedőben jár haza kísérteni a feleségét. Felsorolni is lehetetlen, hány horrorfilm kezdődik így – a Kísértettörténet annyiban más, hogy ez inkább a Ghosthoz hasonlító romantikus dráma az örök szerelemmel és néhány pompás zenével a középpontban.
Mute (2018)
David Bowie fia, Duncan Jones 2018-ban rendezte meg ezt a rendhagyó krimit, amiben a címbéli, csaposként dolgozó, néma fickó (Alexander Skarsgard) a nem is olyan távoli jövőben, 2035-ben egyes egyedül száll szembe a neonfényes nagyváros gengsztereivel, hogy kinyomozza, mi történt az eltűnt társával.
Szárnyaló madár (High Flying Bird, 2019)
Steven Soderbergh tavalyi, végig egy iPhone-nal forgatott sportfilmjében egy dörzsölt sportmenedzser (Andre Holland) és a segítőtársa (Zazie Beets) kihasználják, hogy leállították az NBA-meccseket, és a jól bejáratott, milliós szponzori szerződéseket lefölöző rendszeren kívül közvetítik a fiatal tehetségek kosármeccsét a sportbarátoknak.