Otthonosan beleillik a hipermarketreklám a legújabb Kaptár című zombifilmbe. A film mégis inkább burkolt szerelmi vallomás Milla Jovovichnak.
"Ez már a világvége" - nyögi be az elején az egyik mellékszereplő, mikor kiderül, hogy nemcsak cigiből, de jointból is kifogytak. És ez a film egyik legnagyobb poénja, legalábbis azok közül, amit tényleg viccnek szántak. De előbb lássuk, milyen forgatókönyvet rakott Milla Jovovich alá az aktuális pasija, Paul W.S. Anderson, aki az első részt még rendezőként is jegyezte, és azóta közös gyereküket várják.
Az új Kaptár-moziban nemcsak a zombik, de a cselekmény is kiszabadult a földalatti zugokból. Az elsivatagosodott felszínen túra-harisnyatartóban motorozó Alice (Milla Jovovich) összeakad az egyik utolsó túlélőcsapattal, és egyesült erővel verik vissza a zombivírussal fertőzött emberek, kutyák és varjak támadásait. Eközben a földfelszín alatt az Védernyő Vállalat emberei dolgoznak az univerzális megoldáson, azaz a T-vírus ellenszerén.
Bár a Grindhouse arra tanított minket, hogy a kispénzű gagyiakciónak is megvan a maga bája, azt azért túlzásnak tartjuk, hogy itt az első jelenet leforgatásával nem is bajlódtak, inkább bevágták az első film kezdő képsorait. A következő olcsójánoskodásra sem kell sokat várni: Jovovich pár szokásos szaltó után összeugrik a zombikutyákkal, közelharc helyett viszont néhány véres húscafatot kapunk a képünkbe.
A költségvetést szemmel láthatóan reklámfelületek kiadásával duzzasztották, az egyik szereplőt pédául egy amerikai hipermarketláncról, a K-Martról nevezték el. A zombivírus ellenszérumának hatékonyságát meg az demonstrálja, hogy a kísérleti alany a belövés után képes felismerni egy Sony-Ericsson mobil funkcióját. Bónuszként Milla Jovovich a saját ruhamárkáját is promózza a filmben: ugyanez a forrónaci a 2007-es kollekciójában is kapható. A végső leszámolást meg kihagyták: a harmadik rész egy óriási cliffhangerrel végződik, ami azt jelenti, hogy erős az esély a folytatásra.
Nagyot dob viszont az összhatáson, hogy felbérelték a Faun Labirintusa Oscar-díjas díszlettervezőjét: a Luxor Szfinksz-formájú hotele például istenien mutat az újra elsivatagosodott, homoklepte Las Vegasban. Az igazi vizuális élményt viszont magától Jovovichtól vártuk, és az operatőr a belső combján, meg a többi lányszereplő popsiján is elkalandozik, miközben azok a zombik elől menekülnek. A L'Oréal, Prada, Chanel és Versace által is favorizált modell viszont mintha Az ötödik elem óta vesztett volna a tartásából. Talán ezért is vállalt legközelebb szerepet Paul Verhoeven viktoriánus krimijében, az Azazelben, mert ott nyilván rendesen fel kell öltözni.
Jovovichot ettől függetlenül szeretjük, mivel kevés csaj vállalja fel ilyen stabilan az akcióhősséget. Angelina Jolie is csak a Tomb Raiderben adta a tökös hősnőt, és Uma Thurman is csak párszor kalandozott el a törékeny női szerepkörtől, Xenát és Vörös Szonját meg azért lenyomja Jovovich. Ha rosszmájúak lennénk, azt is mondhatnánk, hogy mióta otthagyta Luc Besson, sem neki, sem a filmeseknek nem sikerül új, testhezálló karaktert kitalálni neki.
Azért a szerelmes Paul W.S. Anderson is kitett magáért, nem hiába, hogy olyan cukin néznek ki [1] együtt. Bár messze nem emelte olyan magasságokba a nőjét, mint Tarantino a múzsáját, Uma Thurmant a Kill Billben, egy burkolt szerelmi vallomást azért beleszőtt A Kaptárba. Mert hiába klónozza őrülten a megszállott tudós Alice-t, az eredetit egyik replika sem pótolhatja.
A filmet a gyengségeivel együtt jobban élveztük, mint a sok izzadtsággal összerakott Pókember-mozit. És hiába fanyalgunk, ha 31 éves korunkra csak annyira löttyedne meg a combunk, mint Milla Jovovichnak, zombikkal ugrándoznánk örömünkben.