Kanadai rendező. Egyiptomban, Kairóban született, örmény családban. A szülők fiúk 3 éves korában települtek át Kanadába. Bölcsészettudományokat tanul a torontoi egyetemen. Az egyetemi évei alatt szinte minden művészeti ágban kipróbálja magát. Színdarabokat ír, zenét szerez, színészként szerepel. Generációjának nagy hírnévvel rendelkező alakja, aki példaként lebeg a szemük előtt. Már egyetemista korában rövidfilmeket készít, 1984-től rendez filmeket. Sajátos stílusú filmjeiben a realitás és az álom, a valóság és a fantázia keveredik egymással, térben és időben nem ismer korlátokat. Nem a hagyományos módon készíti alkotásait, mert érzései szerint, ha kell 16 mm-es filmre forgat, ha kell videokamerát használ, de mindezeket a 35 mm-es kamerával is egyesíti. Attól, hogy több technikát használ a filmjeinek a ritmusa, a vizuális világa egyénivé válik. Modern szemléletű alkotó, aki a média mindennapokban való jelenlétét, mindent meghatározó jellegét minden filmjébe beépíti. A teret és időt nem lineárisan kezeli. Korunk zaklatottságát, szétesettségét filmjeinek összes elemével érzékelteti. A család szétesését (Közeli rokon l984, Családi mozi 1987), az identitás lehetetlenségét, a hagyományos csoportok széthullását (Naptár 1992) egyaránt megtalálhatjuk szinte minden alkotásában. Külön csoportot alkotnak a merész szexualitású, a hagyományos érzelmek hiányáról (A kárbecslő 1991, Exotico 1993) szóló filmjei. Mind a szexuális szabadságot, mind a romantika hiányát egyfajta szenvtelenséggel ábrázolja.
Ma is esemény számba mennek színházi művei, koncertjei. A kanadai művészeti élet ismert, sokra tartott alakja.