A Lábad között hőseiben bizonyos szituációk hatására (kutya sétáltatás, vásárlás a hentesnél, telefonbeszélgetés, stb.) olyan ellenállhatatlan szexuális vágy ébred, amit nem képesek féken tartani. Izgalmukat ilyenkor azonnal csillapítaniuk kell, s ezt fűvel-fával meg is teszik. Utólag aztán mindig megbánják, hogy elvesztették a fejüket, mert egy idő után, amúgy tisztes családi életükben, akaratlanul is visszafordíthatatlan folyamatokat indítanak el. Ezért aztán elmennek egy szexfüggők számára indított csoportterápiára. Egy ilyen csoportban találkozik össze Miranda, aki egy éjszakai rádióműsorban dolgozik és Javier, a sikeres forgatókönyvíró, s lesznek egymás titkainak ismerői. Eleinte barátságra törekszenek, de aztán a másikban önmagukra ismerve kapitulálnak, mert rájönnek, hogy egymásra teremtettek. Kubrick utolsó filmjében, a Tágrazárt szemekben szereplő házaspárhoz hasonlóan egymás legmélyebb titkait, legrejtettebb szexuális álmait élik át, s akárhol is éri őket a vágy, meg sem állnak egy újabb és újabb orgazmusig. Ez az alapszituáció, s ebből bomlik ki egy krimi, mely meglepő és komikus fordulatokkal halad a vég kifejlete felé.
Pereira nálunk már bemutatott 1995-ös filmjében, a Szájból szájba című közönségsikerben, az események a "Forró drót" nevű szex-telefonvonal hívásaiból indulnak. A Lábad közöttben is egy pornográf telefonbeszélgetés veszi kezdetét a bonyodalmaknak, melyet a főhős, Javier tudta nélkül hangkazettára rögzítenek s terjesztenek. A film végére kiderül, hogy létezik olyan határ, ahonnan az eleven szexuális fantáziával megáldott férfi kénytelen volt visszafordulni, s ezért drága árat fizetett.
A két főszerepet az Almodóvar filmekből ismert Victoria Abril (Tűsarok, Kika) és Javier Bardem (Eleven hús, Szájból szájba) alakítja. Javier Bardemet, a Spanyolországban oly népszerű filmszínészt 2001-ben a Before Night Falls főszerepéért Amerikában szinte ismeretlenül Oscar-díjra jelölték a legjobb férfi főszereplő kategóriában. A kanári-szigetekről származó robosztus Bardem élből szomorkásan érzéki pillantásokat vet szinte minden kihívó nőstényre, s ezt az ösztönös tudását mindig jól kamatoztatja a kamera. Például úgy tud nézni épp aktuális szíve választottjára már távolról is, hogy az azt érzi, füle járataiban a kéj kutyái hörögnek, csaholnak, s szédületes sebességgel száguldanak kifelé.
A legismertebb mai spanyol rendezőhöz, a posztmodern komédiák mesteréhez, Pedro Almodóvarhoz hasonlóan Manuel Gómez Pereiranak is az egyik legfőbb témája a szexualitás. A nemek harcáról készített mediterrán filmvígjátékaiban, melyek barokkosan burjánzóak, és kifogyhatatlanul gazdagok szexuális poénokban és gegekben, a szereplők újabb és újabb sikamlós történetbe csapnak bele, míg végül összeáll a kép. "A szexualitás olyan általános tényező, mely segít megtalálni szabadságunkat, önbecsülésünket, elvezet bennünket a normálisnak vagy abnormálisnak tekintett viselkedéshez, az abszurdhoz, az általánoshoz, az egyedihez. Még ma is mítoszok, tiltások, és intolerancia veszi körül, már csak ezért is beszélni kell róla." - nyilatkozza a rendező, aki ez utóbbi filmjével ismét beírta nevét a szextörténelembe. Hol a határa abnormális és normális szexnek, erotikának és szerelemnek, erőszaknak és szeretetnek? Talán egymásban vagy mindig máshol? Efféle fontos és titkos kérdések közös végig gondolására ad lehetőséget Pereira filmje a maga módján.