műveiből állt össze.
A kabaré, az kabaré. A publikum egy része a színpadon kiabál, a másik része a nézőtéren. Aki a nézőtéren ül, az fizet. Ez az egyetlen különbség. Minél tehetségtelenebbek, minél csúnyábbak, szegényebbek a szereplők, annál jobban fog mulatni a család. A kabaré azért népszerű, mert felszabadította az emberiséget az alól az előítélet alól, hogy a produkcióhoz tehetség, ízlés, szépség és művészet kell. Le a régi vaskalapokkal! Éljen a forradalmi kabaré mozgalom!
Nagy Endre, a magyar kabaré atyja, aki kényszerűségből választotta az irodalom helyett a szórakoztatóipart. 1907. március 10-én az életében első alkalommal színpadon ülő, novellájából remegő hangon felolvasó és annak kéziratát idegesen gyűrögető fiatal szerzőt letaglózta a közönség hangos nevetése. A novella helyett rögtön egy mesébe kezdett egy vadszamárról, s ezzel még jobban megnevettette a nézőket. Színpadi ötleteivel évtizedeken át sziporkázó Nagy Endre igazi különlegessége az volt, hogy közönségével mindig el tudta fogadtatni az emelkedetett irodalom becsempészését a szórakozató irodalomba. A Tingli-tangli c. előadás zenés játék, amely Benedek Miklós összeállítása alapján született, hogy így ünnepeljük meg a 101 éves magyar kabarét.
A(z) Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások