Az előadás installáció, videómunka, koncert és performansz egyszerre: a közösség és a hatalom, a propaganda és a hitvallás viszonyrendszerének látlelete.
A Szoborrá avatom című előadás beavatás, rítus, szertartás. Színpadképét Jeff Koons Made in Heaven, Popeye és korábbi, Statuary című sorozata ihlette. A Juhász Kata által használt felfújható játékok ready made-ként térbeli kompozícióba rendezve installációt hoznak létre, hogy megjelenítsenek ezáltal egy szimbólumrendszert, egyben egy energiarendszer háromszögelési pontjait, amely manapság élettérül szolgál.
Mindegyik szimbólum egy-egy attitűdre utal, amely jellemző a társadalomra, míg a konstellációjuk egy olyan viszonyrendszert képvisel, amiben az előadóknak - táncosnak és zenészeknek- mozogniuk és játszaniuk kell, miközben megtalálják vagy megfogalmazzák saját viszonyukat egymáshoz és a közönséghez, az aktuálisan fennálló hatalomhoz és annak bálványaihoz.
Itt a szoborállítás is állítás. Mint ilyen: lehet igaz és lehet hamis. Ennek megfelelően állhat a szobor helyettünk és állhat közénk.
Itt a szoborállítás is egyfajta állítás. Affirmáció. Nyilvános formájában leginkább az eskü műfajával rokon. Igazsága olykor megkérdőjeleződik. Ez hatással van a nyilvánosságot adó közösség életére.
A szobor ebben az értelemben médium. Egy olyan médium, amelynek társadalmi szerepe mellett esztétikuma van. Ragyogása olyan, mint a szirének éneke.
A szobor bálvány. Eszköz az ideológia avatott és avatatlan szakmunkásainak kezében. Lehet fából, vasból és lehet karikából.
A szobor legméltóbb helye egy gépkocsi orrán van. Egy kilométerkő egy helyet jelöl, egy szobor irányt mutat.
A(z) Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház előadása
Hozzászólások