SZERET...lek

előadás, magyar, 2011.

Értékelés:

6 szavazatból
Szerinted?

Van egy képzeletbeli bár.
Zene szól. Elegáns férfiak, titokzatos nők, ülnek kerek asztaloknál. Tengerészruhás pincérek szolgálják fel a wishkeyt, vagy a pezsgőt. Középen táncparkett.
Ma a szerelemről lesz szó.
Mindenkiről kiderül valami érdekes, személyes, szánalmas vagy nevetséges.
Míg a háttér színpadias, az elmesélt történetek annyira valóságosak, amennyire valóságos tud lenni egy diktafonnal felvett szerelem története, szó szerint lejegyezve.
Mások vagyunk, mint amilyennek képzeltük magunkat.
Másmilyenek a szerelmeink is. Csöppet sem rózsaszínek.
De én gyönyörűnek látom őket.
És a végén kiderül mi az érdekesebb, az élet vagy az álom.

Belépés csak lakkcipőben!

A(z) HOPPart Társulat előadása

Bemutató időpontja:

2011. március 1., HOPPart Társulat

Stáblista

Hozzászólások

Viktória0312 2016 ápr. 24. - 18:33:56
6/10
FElepHánt 2011 márc. 04. - 22:16:40 6/10
A Szemüveges kisfiú után reménykedve vártuk az újabb gyûjtést, sajnos, az eredmény csalódást okozott. Blikk-szintû, bulvár-vulgár esetlenségek, a felnõttek magánéleti problémáit úgy látszik, mégis inkább a szépirodalomra kéne bízni. A lokálba helyezés gyengíti a monológok hatását, az igazán a szembenülõs módon a legjobb, értékes hozama viszont a tánc és az ének beépítése. Magát az elõadást nem szívesen ajánlanánk, de a kiemelkedõ résztvevõket mindenképpen meg kell említeni.

Kákonyi Árpád és Matkó Tamás vezetésével a zenei háttér tökéletes, legfeljebb a szereplõk bevonása túlzott: attól nem leszünk boldogabbak, ha néhány hangot befúj valaki, ahelyett, hogy kifújná magát. Fantasztikusan szól a lányok trió-vokálja, a Kiss Dia-Szilágyi Kata HOPPart tagsággal egyenrangú Szamosi Zsófia debütálásával. De a teljes gárda is meggyõzõ ének- és tánc-produkcióval köríti a félelmetes intenzitású Herczeg Tamás elképesztõ songját. Király Béla koreográfiái találékonyan élnek a lehetõségekkel, testre szabott elemekbõl alkotva hatásos tuttikat. A mácsó-kettõsben, a vörösben kígyózó, elementáris tüzû Szabó Mártá-val, brutális tangó-variációk és merész emelések kompozícióját alkotja meg, melynek végén a nádszál színésznõ pörgeti óriáskerékként gengszternek maszkírozott partnerét. Barabás Richárd finom eleganciával, muzikális dikcióval, szép énekléssel lep meg, az õ szájából még az alpári kifejezések is poétikusak.

Csúcspontot jelent a matróznak öltözött pincérfiú szólója. A számunkra eddig sajnálatosan ismeretlen ifjú lendületesen tágas mozgással, arányos gesztusokkal, elrévedõ mimikájával azonnal feltûnést kelt. Bercsényi Péter eddig fõleg a paraván mögött vitézkedett, bábszínészi minõségben volt sikeres, produkciója mindenképpen helyet követel neki a színpadi deszkákon. Elgondolkodva, emlékezõ csöndességgel idézi fel szerelme történetét, leheletnyi pauzák, gyengéd ritmusváltások, a karizmatikus jelenlét teszi feledhetetlenné. Közben
tésztabábot formáz az ujján, pantomimezik is vele, végén még be is kapja... és úgy énekel, hogy eláll a lélegzet: kicsit swing-es, icsit blues-os,kicsit sanzon, kicsit song-os: stílusában gyönyörûségesen kristályosodnak sajátossá a zenei-elõadói stílusok.Ha semmi más nem lenne. akkor ezért a revelatív felfedezésért érdemes megnézni a produkciót, amelyben mennyei MANNA a fantasztikus énekes-színész!