Színházi spájzunkban talált Nóti Károly- és Rejtő Jenő-bohózatok, ismert és kevésbé ismert kuplékkal fűszerezve. Régi idők színháza egy kopott, kissé rozoga, innen-onnan szedett-vedett, mégsem idejét múlt világban. A Kaposvári Egyetem negyedéves színészhallgatói által és Réthly Attila rendezőtanár irányításával üggyel-bajjal összeütött, kellemes, kacagtató színházi vacsora. Csak a torkodon ne akadjon!
SZEDETTVEDETT ORFEUM Réthly Attila Kaposvári EMKIV.oszt Merlin
A tavaly óta sokat izmosodott, Rusznyák Gábor vezette kaposvári színész-osztály csattanós jelenetekkel, ragyogó kuplékkal rukkol ki egy fergeteges elõadásban. Hát hogy Nóti Károly vagy Rejtõ Jenõ mennyi humort, geget, helyzetkomikumot tudott a negyedórányi darabokba sûríteni! - és hogy micsoda lendülettel, mennyi eleven erõvel játsszák Réthly Attila rendezésében ezek a tettrekész fiatalok!!!
A szállodai vendég a "csillárt eszi le" adósság fejében, a "buta" feleség magánnyomozó segítségével leplezi le férje hûtlenkedését, a becsületes konzumlány visszahozza a mulatóban hagyott pénztárcát, egy szürke gébicsre három ornitológus jut, ahogy a szobalány és az úrnõ sem elégszik meg egyetlen férfivel. A csapodár férjek a megvesztegetésen kívül a rádiótechnika vívmányaival is leplezik csalárdságaikat és mindig kéznél van néhány
szekrény, ha eltûnni kell. Unott pincérnõi maszkját cseréli cserfes szobacicáéra Vlasits Barbara, hogy György Zoltán Dávid mulatságos tûzoltója mellé, kérõként Varga Norbert cipõügynökét, Izort is behálózza. Krajcsovics Nikolett retró-ruhákban pompázik, karcos egyénisége énekben, játékban egyaránt lehengerlõ, Deák Péter férjként, szeretõként is derekasan helytáll szmokingos eleganciájában. A balatoni szúnyoginváziót kihasználva, Czakó Julianna osztogat méretes pofonokat, Rainer-Micsinyei Nóra és Gergely Rozália
a berlini kabaré világából érkezve bûvöl el echte német kuplékkal.
Pezseg a pesti szellem, peregnek a pompás képek, kórusként halljuk a "Legszebb sport a futball" örökbecsû strófáit, a derékban egymásra hajló csapat százlábúként masíroz a fenékfal elõtt, de a távolba meredõ szempárok a tûzvész rettenetét is hiteles átéléssel érzékeltetik. Percekbe koncentrált Labiche, szekrénybe fojtott Feydeau, Rejtõ-be tûzdelt Rejtõ..., egymásra licitálnak a változatos felállású jelenetek.
A zsámbéki Vízkereszt-ben vitézkedõ Mohácsi Norbert erõs színpadi jelenlétével tûnik ki, Tolnai Hella megejtõen énekli az "Egy kis rúzs"-t, ám egyénisége smink és maszk nélkül is megkerülhetetlenül érvényesül. Lakatos Márk az "Apa gyere haza" szólója közben teljes akrobatikai arzenálját bemutatja: fóder, flik-flak, papír-egyensúlyozás orron/!!!/, kézenállás, közben nemhogy énekel, de elragadóan játssza a magányos kisfiút is. Házvezetõnõként látjuk elõször, majd többrendbeli disztingvált gentleman, - a tökéletes értetlenség típusát rajzolja meg ál-ornitológusként: Sipos György érett eszközökkel, védhetetllen szuggesztióval bizonyítja karakterformáló képességeit. Énekesként már múlhatatlan nyomott hagyott Kárpáti Pál zsámbéki Carmen-jében, Don Joséja után most egy kedves kuplét transzformál élménnyé. "Az én babám egy fekete nõ": a Josephin Baker-óda sokszínû megvilágításban, az ábrándos pianisszimótól a vágyakozó mezzofortéig terjedõ dinamikával, plasztikus árnyaltsággal, a muzikalitás és az átélés elbûvölõ egységében tetõpontja az estének.
Orfeumba sajnos már nemigen mehetünk el, de a kaposváriak SzedettVedett-jében mindenkinek ott a helye!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások