"Ha felgördül a függöny, és ezek a nagy tehetségek, a szent művészet papjai, egy háromfalú szobában, esti világításban azt utánozzák, hogyan esznek, isznak, szeretnek, járnak az emberek, hogyan hordják a kabátjukat; ha e bárgyú jelenetekből és mondatokból morált iparkodnak kicsikarni - azt a házi használatra szánt, közérthető, sekélyes morált; ha ezer változatban mindig ugyanazt, ugyanazt és ugyanazt tálalják elém - akkor én menekülök és menekülök, ahogy Maupassant menekült az Eiffel-toronytól, mert giccsességével majd szétnyomta az agyát."
A nagy sikerű Ibsent a nappalimba!, megrendelhető, így mindig új helyszínen bemutatásra kerülő előadás után, mely három hónap alatt több mint 25 előadást ért meg, a három fiatal színész, Kiss-Végh Emőke, Ördög Tamás és Varga Balázs, azaz Dollár Papa Gyermekei, ezúttal fix helyszínen, egy budai főzőiskolában készülnek valami új kifőzésére.
A mindig extrém helyszíneken alkotó csoport a Hedda Gabler után Csehov Sirályához nyúl ihletért.
"A dráma ma is kézzelfogható részeire koncentrálunk, a számunkra érdekes és fiatalként megfogalmazható gondolataival foglalkozunk. A mű aktualitását keressük. A legfontosabbnak azt tartjuk, hogy ne reprodukálható előadást, hanem elő, megismételhetetlen színházi eseményt hozzunk létre, ahol a néző képtelen a megszokott, kényelmi helyzetében maradni, hanem az est és a történések alakítója és résztvevője lesz. A Sirálynál alkalmasabb művet keresve se találtunk volna ahhoz, hogy magunkról beszéljünk, a 80-as generáció helyzetéről, arról, hogy milyen ma Magyarországon fiatal művésznek lenni. Csehov nem melankolikus, unalmas alakokról írt, hanem hús-vér emberekről."
www.ittvagyunk.blog.hu
A(z) Dollár Papa Gyermekei előadása
Hozzászólások