Történet:
A címszereplő Ruben Brandt társaival a világ legnevezetesebb múzeumainak, galériáinak és magángyűjteményeinek kirablásával bővíti magángyűjteményét anélkül, hogy bármilyen pénzszerzési motivációja lenne.
Mike Kowalski magándetektív megszállottan szeretné megoldani "a múzeumok elszállt rablói"-nak titkát. Amikor egy ügy felderítésén dolgozik, gyakran néz klasszikus filmeket lenémítva, ami segít neki a rejtélyek megfejtésében.
Már a világsajtó is a rablóbanda tetteitől hangos. Az Interpol és számos nemzetközi szervezet nyomoz utánuk, seregnyi fejvadász ered nyomukba. Végül Mike Kowalski oldja meg a rablások rejtélyét: megtudja, mi vitte rá Ruben Brandtot saját műgyűjteménye létrehozására...
Képzőművészet és színház találkozása a Műcsarnokban
Jó ideje nem számít már példa nélkülinek, ha egy múzeumban vagy más művészeti kiállítótérben irodalmi felolvasóestet, koncertet vagy színházi előadást rendeznek. A Műcsarnok legújabb projektje azonban túlmegy a társművészeti programok beépítésének szokásos rendjén: a Ruben Brandt című produkció műfaja: múzeumszínház. Az ismert képzőművész, Milorad Krstić kifejezetten a Műcsarnok számára írt egy színdarabot, amelyet a Horváth Csaba vezette Forte Társulat ad elő december 11-től január 8-ig összesen tíz alkalommal. Aki napközben tér be a Műcsarnokba, megnézheti Krstić: Das Anatomische Theater című kiállítását, este pedig az ehhez kapcsolódó színházi produkciót. Gulyás Gábor, az intézmény igazgatója elmondta, hogy a projekt ötlete a rendező-koreográfus Horváth Csabától származik, akivel korábban, Debrecenben már dolgozott együtt. "Nem a műfajok keveredéséről van szó - magyarázta a direktor -, bár az is izgalmas lenne, hanem sokkal inkább a határok kitágításáról. Amikor egy kép megelevenedik, az ugyanúgy képzőművészet, mintha mozdulatlanul függne a falon. A határok megtapasztalása az egyik legizgalmasabb művészeti élmény. Erre itt most csak néhány ezer embernek lesz lehetősége az ülőhelyek korlátozott száma miatt, de azt tervezem, hogy a későbbiekben is lesznek majd hasonlóan rendhagyó projektek a Műcsarnokban."
A rendező-koreográfus a társulat munkamódszeréről így vall a darab kapcsán: "Anyagokat próbálunk megfogni és összegyúrni. Sok esetben kifejezetten a komplexitás megteremtésére törekszünk, máskor meg épp ellenkezőleg: eldobálunk kifejezőeszközöket, és inkább az egyszerűség felé megyünk. Általában a tánc, a szöveg, a zene és a képzőművészet koherens egységének létrehozása a cél. A tánc maga is képzőművészet."
A(z) Forte Társulat előadása
Hozzászólások