A Dortmundi Színház százéves múltra visszatekintő balettegyüttesének igazgatója az 1980-as években a magyar származású Youri Vámos volt, s ő tette igazán híressé és népszerűvé az együttest. A balettigazgatói posztot 2003 óta tölti be Xin Peng Wang. A Kínában született és tanult koreográfus a tánc valamennyi kifejezési formáját sikerrel használja - a modern daraboktól egészen a történetet elbeszélő nagy balettekig. Németországban már első dortmundi koreográfiáival komoly feltűnést keltett, közülük a Hattyúk tava több évig futott telt házak előtt, s ezt a sajtó "dortmundi balettcsodaként" ünnepelte. Xin Peng Wangot már hosszabb ideje foglalkoztatta a gondolat, hogy koreográfiát készítsen Prokofjev zenéjére. A Rómeó és Júlia 2007. októberi premierjét a közönség vastapssal honorálta, a kritika pedig az alkotó eddigi munkássága megkoronázásának nevezte a produkciót. Mire Szergej Prokofjev, az új zene avantgardistája 1934-ben, huzamosabb külföldi tartózkodása után visszatért szülőföldjére, a Szovjetunióban az államilag megszabott művészeti irány már a modern művészet ellen dolgozott, s a komponista súlyos dilemma elé került: ahhoz, hogy hazájában dolgozhasson, a szocialista kulturális doktrínát kellett követnie. Nem csoda, hogy választása a politika és az individualitás feszültségében Shakespeare Rómeó és Júlia című drámájára esett, amelyben azok, akik az érzéseikre hallgatnak, két ellenséges klán már régóta növekvő érdekkonfliktusának áldozataivá lesznek. Xin Peng Wang számára a Prokofjev-balett volt a kezdete annak, hogy ezt a témát újra és újra feldolgozza. Az álom és a káprázat a remény arra, hogy a megszilárdult struktúrák és a tradíciók felbomolhassanak.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások