Piszkos fotók

előadás, magyar, 2010.

Értékelés:

10 szavazatból
Szerinted?

Ravenhill darabja, bár első látásra politizáló színmű, valójában inkább magándrámák története. Napjaink Londonjában játszódik, a magyar néző számára olyan áthallásokkal, a politikában való csalódásról, a nagy eszmék iránti közönyről, kijózanodásról amelyek a művet Európa keleti felén külön érdekességgel ruházzák fel.
Nick, egy politikai merénylet elkövetője, a fegyházból sok év után szabadulva lassan és keservesen ráébred, hogy ez már nem az a világ, amiből ő valaha kiszakadt...
"Nagy célok" már nincsenek, de mi van helyettük? A kusza szerelmek csak a testi vágyról, a magánytól való félelemről szólnak, vagy legalább ezek valódiak?
A "Shopping and fucking" szerzőjének e művét még sosem játszották magyarul.

"Mark Ravenhillt sokan a színház fenegyerekének tartják, akinek egyetlen célja a megbotránkoztatás. Azonban aki így tekint rá és művére, nem veszi észre a kidolgozott drámai jeleneteket, a nyelvi leleményeket, a politikai és intellektuális gondolkodást és a morális útvesztőket, amelybe szereplőit bedobja." Shirley Dent/Culture wars

A(z) Budapesti Kamaraszínház - Shure Stúdió előadása

Bemutató időpontja:

Stáblista

Hozzászólások

9/10
doktormacko 2011 márc. 31. - 21:43:59 9/10
Jó a darab , érdemes megnézni. A szinészi teljesitmények is csak dicséretet érdemelnek.
9/10
FElepHánt 2010 dec. 01. - 14:56:22 9/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál ------- www.toptipp.hu-------------------- PISZKOS FOTÓK --------------- Németh Ákos --------- Budapesti Kamaraszínház------- Nagyravágyó politikusnõ, aki a Parlamentbe szeretne bejutni, börtönviselt anarchista, aki a normális életbe vissza, multinacionális bûneit jótékonykodással vezeklõ milliárdos és természetesen nem maradhatnak ki a melegek és a prostik. Mark Ravenhill színes társadalmi szõttes fonalaiból csévéli cselekménye szálait, dialógusai találóak, minden szituáció valós, a fordulatok váratlanok. A jómódú hedonista fiú a leggyengébb énképû posztszovjet ifjút vásárolja meg élettársnak, a megnyomorított bankvezér szívósan keresi hajdani támadóját, a filigrán rúdtáncosnõ töretlen életkedvvel bukdácsol egyik pofontól a másikig. Németh Ákos imponáló biztonsággal fogja össze az egymásba futó motivációkat, szereplõválasztása korrekt, tempója, jelenet-építése kitûnõ. Jó érzékkel aknázza ki a komikum lehetõségeit, teret enged a fanyarul optimista végkifejleteknek, de halállal szembesítõ képben. riadtan szembesülünk a tragédia mélységeivel. Szlávik János racionális díszlete, találékony világítási effektusokkal párosulva, változatos játékteret biztosít, az ablakmosó fiú visszatérõ képe egy kis transzcendenciát is belop a naturális játékba. Nagy Enikõ és Bozsó Péter érdekvezérelt párosa szépen kimunkált, egyenletes ívû alakításokban jeleíitõdik meg, Törköly Levente emberi arcát rajzolja meg a bulvár-nyilvánosság által gonosztevõnek alázott self made man-nek. Visszafogottsága, generálpauzái, vonásainak derüs nyugalma érzékletes portrét állít elénk, nekünk szegezve a kérdést: - vajon tényleg aljas indulat, mások tönkretételének morbid vágya vezérli a siker-embert? A hedonista AIDS-beteg szerepében Szûcs Péter Pál, a minden szokványos túlzástól mentes, briliáns karakter-ábrázoláson túl, nagyszerû gitárjátékával, énekével is kiemelkedõ teljesítményt nyújt, megrázó végjelenete a félelmetes "memento mori" jeleit égeti tudatunkba. Társa, Csadi Zoltán, a táncos ügyesség mellett a kamaszos alkalmazkodás, a játékos felületesség, de a váratlanul támadt érzelmi viszonyulás gesztusait is kiválóan találja meg. Hol az orra törik be, hol a szája vérzik, tépett állapotában valaki mindig hazakíséri, egyik bújából evickél a másik bánatba: Nadia mégis az egyetlen lény ebben a forgatagban, aki ki meri ejteni a száján, hogy van szerelem! Stefanovics Angéla angyalléptû prostituáltja, kinek gyönyörû testének puszta látványáért is fizetnek/!/, az empátia, a szeretet, az indokolatlan érzelmesség tündéri vonásait hordozza. A bakfis-tónus komikuma, a kiszolgáltatottság bénasága, az elpusztíthatatlan jóság, a gyermeki optimizmus egyaránt lenyûgözõ szuggesztióval érvényesül karizmatikus alakításában. Nem rólunk szól és mégis, sokat nevetünk és mégse, - a kapcsolatok mágikus hatszögében, ha akarjuk, ha nem, saját sorskérdéseink is felsejlenek.
10/10
surviver 2010 nov. 29. - 13:42:10 10/10
Fantasztikusan jó elõadás, modern, lendületes, jó zenékkel.
Bozsó Péter és S. Angéla remekeltek !