Period...

színmű, magyar, 2010., 16 - 99 éves kor között

Értékelés:

4 szavazatból
Szerinted?

"Egyedül... Egyedül? Miért? Nem is olyan rossz egyedül. Van egy csomó dolog, amit csak egyedül jó csinálni. Nézzük csak! Egyedül fogat mosni. Oké. Zuhanyozni... Na, zuhanyozni nem! Zuhanyozni kettesben sokkal jobb. Tehát... egyedül fogat mosni, oké. Egyedül... Meghalni! Azt csak egyedül lehet, hiába fogja valaki a kezed. Ez világos. Na, de egyedül utazni, egyedül szánkózni, egyedül szomjazni?!
Sokat voltam életemben egyedül. Mert kirúgott, mert kirúgtam..."

A Víg nagyszínpadán egy kisebb tér. Több generáció összezárva. Egy kocsmában? Laboratóriumban? Egy lakás nappalijában? Elfekvőben? Bárhol. De leginkább a kiterített lelkünkben. Szüleink ugyanazért sírtak, ugyanazon nevettek. Unokáink is így tesznek majd. Period? Folyamat... Sosincs vége...

A(z) Vígszínház előadása

Bemutató időpontja:

2010. december 19., Vígszínház

Stáblista

Hozzászólások

Fénymásoló 2011 febr. 15. - 12:56:42
Nem kell nekem mindent értenem, de ennek a darabnak a megvalósításában szinte semmit sem értek.
Miért kell egy szerencsétlen szinésznõnek fél órán át minden funkció nélkül egy 20 méteres keskeny folyosón fel alá futnia, - miért kell egy rádióriport kapcsán a riporternek és alanynak levetkõznie - miért kell az egész darab folyamán szinte végig ordítaniuk a szinészeknek - miért kell folytotnos, szûnni nem akaró trágárságokat üvöltözni és még lenne pár dolog amit nem értek, de nem sorolom tovább.
Értem a darab mondanivalóját, volt pár kifejezetten jó részlet is, de a megvalósítás otrombasága tönkretette a mûvet. És akkor még nem is említettem, hogy a nézõk számára biztosított székek borzalmasan, derékfájdítóan kényelmetlenek.
Ha ez a modern, új utakat keresõ színház, nos akkor ezen az úton rám ne számítsanak.
goldblum 2011 febr. 10. - 22:30:11
Csak a jelmezeket tudnám feledni. Zavartak az értelmezhetetlenül összeállított ruhák, kivéve Pap és Venczel mûvésznõkét. Talán õk beleszólhattak.
10/10
CinkaPanna 2011 jan. 08. - 23:53:07 10/10
Nagyon jó dinamikájú,jól felépített elõadás egy új játszóhelyen, a Víg Hátsó színpadán.Hatalmas tér fölfelé,amit három szinten használnak a játszók,nagyon érdekes.:))A szereplõk mintha a saját gondolatainkat, a saját életünket,a saját lelki nyomorunkat(?) mondanák,játszanák el.Nekem nagyon tetszett!:))Minden szereplõ a maximumot adja,nekem különösen tetszett Varju Kálmán és Mészáros Máté játéka.:))
8/10
FElepHánt 2010 dec. 22. - 16:30:19 8/10
Itt vannak a harmincévesek, másfajta raj: piásak, gasztrofilek, inkább már csak összeköltöznek, mást néznek, olvasnak, ha egyáltalán..., - de problémáik ugyanazok, mint a Bereményi- féle, 30 évvel ezelõtti harmincasoké. Gyerek? Gyûrû? Kidobjam? Hogyan? Hol? - sorjáznak a sorskérdések, melyeket csinos csokorba kötött Deres Péter, Szõcs Artúr +az egész társulat! Széles merítés, burjánzó ötletparádé, de szigorúan megnyirbált, keményen összefogott anyag. A színpad mélyén kialakított tér, zsinórpadlástól a függõhídon át, a hangosító-boxig terjeng, minden zuga találékonyan van bejátszva. Pap Vera 60 évesen a válás és az egyedüllét esélyeit fontolgatja, idejének nagy részét, 30- as "kis"-fiának neurotikus telefonjai kötik le.

A siránkozó monológ, más-más szájból többször is elhangzik, lemérhetjük, kinél hogyan szól hitelesen: Géczi Zoltán kétségbeesetten üvölti, Mészáros Máté gügyögõ kétségbeeséssé fokozza. A riporter-állásban laza interjúk készülnek, Bata Éva egymás után jeleníti meg az aszfaltrajz-versenyzõ kicsinyeket, 5 éves lánykától a mutáló kiskamaszig. Szõcs Artúr merészen használja az egyidejû történések, egymást ellenpontozó jelenetek lehetõségeit, erõteljesen kiemelve, kommentálva és váratlan felhangokkal dúsítva azokat. Elõttünk két pár szakításának szópárbajai szikráznak, a TV-showban az örök lúzer Rusznák András, hasonló helyzetben csattanós pofonokkal operál. A fizikai és lelki fájdalmak hangjai kánonná szövõdnek, a vége persze a megfáradt kibékülés. Míg az alsóbb szinteken halandók csatáznak, az isteni Láng Annamária a felvilági szférákban faggatja gyanútlan interjú-alanyát. A fegyelmezett tûzszerész észre sem veszi, hogy a lángra kapás elemzése hogyan csúszik át, a riport-díva sátáni kacagása közben frivol sztriptízbe. ÚÚÚtáljuk a színpadi meztelenkedést, de ez a gúnykacajjal körített pajzán vetkõzés a színpadi játék magasiskolája: a hangositó fülke forradalma!

Néha betéved egy világosító, beleszól a kellékes, vérsminket mázol a fodrász: a teljes stáb izzó aktivitással veszi ki a részét az alkotó munkából, - friss fuvallat , amely jótékonyan tisztítja meg a szmogos színházi levegõt... Érezhetõleg mindenki örül, láthatóan a közönség is, belebizsereg a májunk az energikus tombolás révületébe. Mészáros Máté kecses gesztikulációval taglalja a férfiúi kötelezettségek tragikumát, Géczi Zoltán lótenyésztõi minõségében orrhangon remekel, életveszélyes vihogó-görcsbe rántva Varjú Kálmán-t. A végén a szereplõk megtapsolják a közönséget, munkát-kenyeret kérnek tõlünk, kezünkbe nyomnak egy CD-t, melyekrõl otthon újra hallgatjuk monológjaikat. Saját szavainkra ismerünk rá...
ienysiv 2010 nov. 05. - 22:32:11
Igen a Port-on sok a pontatlanság!Tahi Tóth László és Fesztbaum Béla pl. nem fog a Periodban játszani.
szonya1 2010 aug. 16. - 23:09:43
Van itt egy kis keveredés. Szõcs Artur fogja rendezni az elõadást, Deres Péter a dramaturg.