Passzázzs

előadás, magyar, 2006.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

A hazai táncegyüttesek munkáját követő érdeklődő tisztán emlékezhet még azokra az időkre, mikor a koreográfusi mezőny, sajátos divatot, trendet követve, mindössze maroknyi zeneszerző és együttes alkotásait cserélgette éveken át. Unásig használt kortársi és klasszikus konzerv-felvételek determinálták és tették tönkre táncszínházi élményeinket. A zeneválasztási fantáziátlanság kora - a mind hatékonyabb szerzői jogvédelemnek is betudhatóan - úgy tűnik, leáldozóban, de eredeti, adott táncműhöz komponált zenével igen ritkán találkozhatunk. Ennek legfőbb oka nem a pénztelenség, hanem a szakmák zártsága, a személyes kapcsolatok, más kortárs művészeti ágak ismeretének hiánya. 2005-ben a többek között Zsótér Sándor, a BOF művészeti vezetője Kovalik Balázs, a Műhely Alapítványt irányító Talló Gergely és más szakmai jelesek alkotta zsűri három produkciót talált alkalmasnak az első Passzázs-esten való bemutatkozásra. A maguk nemében egyként figyelemreméltó munkák által a kezdeményezés visszaigazolást kapott: sikerült követ dobni az állóvízbe, lendületet adni a változásnak, mely nyomán tere támad izgalmas, újszerű találkozásoknak különböző műfajokban dolgozó alkotótársak, illetve a művészek és közönségük között. A BOF és a Műhely Alapítvány 2006-ra ismét kiírta a Passzázzs-pályázatot, melynek gyümölcseit a fesztivál közönsége arathatja le.

A szakmai kuratórium idén két előadást támogatott. Gaál Mariann és Párniczky András darabja, a Kő-papír, hangok és mozdulatok adott idejű, közvetlen kölcsönhatására épül. A hat táncos kegyetlen feladatot kap, az előre meghatározott szabályrendszer keretein belül alakítják egymás mozgását, a darab zenéjét!
Fejes Kitty és Zombola Péter Pasztell című előadásában egy festmény színeihez hasonlóan négy karakter, négy zenei szólam erősíti vagy fedi le egymást.

A(z) MU Színház előadása

Stáblista

Hozzászólások