Medeamaterial

előadás, magyar, 2004.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

A Magyarországon eddig csak szakmai körökben (el)ismert Heiner Müller (1929-1995) Bertolt Brecht utódjaként a legjelentősebb drámaíró volt az NDK-ban. Színdarabjainak - "Germania Tod in Berlin" (Germania. Halál Berlinben), "Hamletmaschine" (Hamletgép), "Verkommenes Ufer Medeamaterial Landschaft mit Argonauten" (Lepusztult part Medea- anyag Tájkép Argonautákkal) - fő jellemzője, hogy a történetet radikálisan tördelt mitológiai képekben meséli el. Müller műveiben a (német) történelem ellentmondásait mutatja fel. Heiner Müller darabjaiban sötét képet fest a világról, és bizony nem is sok vitatkoznivaló van a megállapításain. Trilógiája (A lepusztult part - Mediamaterial - Táj argonautákkal) egyetlen megállíthatatlan szóáradat, vízió egy apokaliptikus világról, amelyet elhagyott a teremtője és a Káosz uralkodik rajta.

A román és a magyar színház nagyon különböző anyagból vannak gyúrva, mindig izgalmas, ha összetalálkoznak, ennek leggyakoribb formája az, mikor román rendező dolgozik magyar színészekkel, ez Erdélyben megszokott dolog és Budapesten is volt több példa rá. Szilágyi Enikő (előbb erdélyi, majd magyarországi színésznő) állandó résztvevője ezeknek a találkozásoknak, a közelmúltban Catalina Buzoianuval a Bárkán és a Thália Színházban is dolgozott. Most Dragos Galgotiu előadásában is szerepel, Kaszás Gergővel, Száraz Dénessel, Bognár Annával együtt.

A(z) Millenáris előadása

Stáblista

Hozzászólások