"...A Mara halála az 1964-es Peter Weiss-darab átirata. Akármilyen furcsán hangzik is, de azt hiszem a "forradalom" az a hívószó, ami kapcsolatot teremt a két darab között. Az érdekelt, mik a jellegzetességei és mik az esélyei manapság annak a bizonyos "forradalmi hevületnek", amit már maga Weiss is többszörös áttétellel és meglehetősen különös, "elmekórtani" kontextusban állított elénk. Itt és most tulajdonképp elég volt felcserélni a szerepeket, férfi helyett egy nőt (Marat helyett Marát) helyezni az áldozat szerepébe, hogy ezáltal kirajzolódjék korunk "társadalmi harcának" alapképlete, az "elnyomó férfi" és az "elnyomás ellen lázadó nő" permanens, és egyben szánalmasan nevetséges párviadala..."
Erdős Virág
A(z) Utolsó Vonal Művészeti Alapítvány előadása
Hozzászólások