A korszakokon és generációkon átívelő utazást sokat látott ikonikus figurák és emblematikus táncosok társaságában teszi meg ez alkalommal a koreográfus. Legújabb darabjában a rohanás dinamikáját és az ütközés drámai pillanatait filmes emlékképekkel kiegészítve ötvözi, innen a "műfaji" meghatározás is: movie-moving.
Az idő linearitása megtörik, álom és valóság határai elmosódnak, gesztusok és mozdulatok jelölik ki a kereteket, a kereszteződések találkozási pontjait. Philippe Martini videóművész háttere előtt a Frenáktól megszokott letisztult színpadképben csupán egy fehér Cadillac hasítja a végtelent.
A frenáki mozgásforma Lőrinc Katalin, Lovas Pál vagy Uhrik Dóra jelenlétével új minőségben jelenik meg a koreográfiában - nagy kihívás ez maga Frenák Pál számára is, hiszen a fiatalos lendület, az állandó pulzálás, a dinamikus mozgás munkái védjegyévé vált.
"Mi magunk lettünk észrevétlenek és törvényen kívüliek e mozdulatlan utazásban. Semmi nem történhet már, és nem is történhetett semmi értem vagy ellenemben. Tereim befoghatatlanok, nem azért, mert képzeletbeliek, ellenkezőleg: mert épp most járom be őket." (Deleuze-Guattari)
A(z) Frenák Pál Társulat előadása
Hozzászólások