„Az érzékeny embernek minden találkozásból van
valami haszna vagy kára, mert érzelmeket és
emlékeket ébreszt benne. A közönyös ember két
lábon járó állapot, nem szív magába semmit,
nem csordul túl semmitől, csak él a világban,
mint egy befagyott erődítmény.” Elias Canetti
A világ legtekintélyesebb sinológusa, a hétköznapi valósággal szinte semmilyen kapcsolatot nem ápoló Dr. Peter Kien tévedésből feleségül veszi csaknem analfabéta házvezetőnőjét, a fékezhetetlenül szerelem- és pénzéhes Therését, majd a lehetetlen kapcsolatból menekülve egy alvilági törpe, Fischerke karmai közé kerül, aki bármire képes, hogy megmérkőzhessen Capablancával a sakkvilágbajnoki címért…
A Káprázat valamennyi hőse monomániás, elvakult fantaszta, aki nem lát ki saját világából; egymást megérteni képtelenek, legfeljebb a félreértésig juthatnak, a szenvedélyes ám reménytelen kommunikációs kísérletek pedig hol burleszkszerűen mulatságos, hol hátborzongatóan abszurd drámai helyzetek sorozatát teremtik. A Bulgáriában született, spanyol zsidó származású, angol állampolgárságú, de németül író Nobel-díjas Elias Canetti ifjúkori remekművéből Lőrinczy Attila írt színpadi változatot a Forte Társulat számára.
Rendezőasszisztens-gyakornok: Barok Andrea eh., Szeredás Kristóf
A(z) Forte Társulat és Szkéné Színház előadása
Hozzászólások