1844 őszén Párizsban találkozik egy elszegényedett, többre vágyó fiatalember, és egy ismert, tüdőbeteg félvilági szépség. A hölgy különleges ismertetőjegye: kurtizánoknál szokatlan választékossága, kifinomult lénye - és egy szál kamélia, amit a ruháján visel. A banális kezdet folytatása is az: a fiatalok közt szerelem szövődik, civakodnak, majd szakítanak, közéjük áll az ambíció, a pénz, a társadalom. A lány gazdag és/vagy szép szeretőkkel vigasztalódik, mígnem elragadja utolsó, legmakacsabb kísérője, a halálos betegség. Eddig a történetben semmi rendkívüli sincs; ám az elhagyott szerető egy majdani híres író, ifjabb Alexandre Dumas, aki lelkifurdalástól gyötörve regényben állít emlékművet a híres-hírhedt kurtizánnak, és útjára indít egy legendát Marie Duplessis-Marguerite-ről, a halállal eljegyzett titokzatos Hölgyről. A történetet azonban Giuseppe Verdi tette igazán halhatatlanná, aki la Traviatájában formálta meg a Hölgy, a Szerelem és a Halál drámai háromszögét. Ennek újraelmesélésére teszünk most kísérletet.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások