A Kalevala északi tájai után Horváth Csaba koreográfus-rendezőt ez alkalommal a platóni dialógusok inspirálták. Platón írásai rejtett igazságtartalmukkal és elgondolkodtató mondanivalójukkal kitűnő dramatikus alapanyagot jelentenek egy fizikai színházi előadás számára. Hiszen ezeknek a műveknek a kiindulási alapja az, hogy nem két ellentétes álláspont ütközik, hanem a kérdésfeltevő és a válaszadó hosszas, közös gondolkodása után egyesül. Ha a kommunikáció sikeres, a végső igazság akkor sem hangzik el, mert kimondhatatlan. Ezt az ideális állapotot még feszesebbé teszik azok a hétköznapi élethelyzetek, amelyekben gyakran másképp és máshogy halljuk meg azt, amit a kérdésfeltevő vagy a válaszadó mond. Az ilyen szituációkban a komikum és a tragikum egyszerre van jelen. A zene, a vizualitás, a nyelvi absztrakció és a mozgás azonos hangsúlyt kapnak, az előadás fő dramaturgiai mozgatóelemeivé válnak. Az Isteni vidékek centrumában a test és lélek dualizmusa, az individuum létezése és az emberiség legkedvesebb játéka, a nyelv állnak.
Az Isteni vidékek nézőjének legalább olyan keményen meg kell küzdenie az élményért és a jelentésért,...
Hozzászólások
3/10
tettingerr
2009 ápr. 23. - 14:52:38
3/10
Igazán szeretem Horváth Csabát, msot láttam újra az Éjjeli menedékhelyet, a Kalevalát is már kétszer, de ez egy Nulla. Inkább nézzétek meg A Tavasz ébredését 29-én a Merlinben!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások