Ha a két szimbólumot e szerint értelmezzük is, egymás lényegi kiegészítői - csak együtt és egymás által létezhetnek, természetükből fakadóan egymásra utaltak.
Összetartozásuknak van azonban más megfejtése is: mindkettő a halál és újjászületés, az újrakezdés jelképe. Ha az egyikük a megtermékenyítő erő, a másik a termékenység. Mindketten - kettős természetükből fakadóan - akár női-, akár férfi-alakot ölthetnek (egymás nővérei vagy fivérei lehetnek). Az igazság és az élet megtestesítői, és bár ma a Nap a szellemi, a Hold a lelki élet szimbóluma, a korai kultúrákban mindkettő a profán emberi léttől való megszabadulás segítője volt. (Mithras kultusz, sámánizmus)
Az In Sol - In Luna mindkét koncepciót érvényesnek tartja: elfogadja a férfi - női létből fakadó különbségeket és egymásrautaltságot, de az emberi megújulás, az újrakezdés, az újjászületés képességét, azonosságát is!
A produkció zenéjét Sáry László, a magyar kortárs zenei élet egyik legjelentősebb alkotója írta. A darab első része - az In Sol - a szerző azonos című sámánoperájának feldolgozása, az In Luna több, rövidebb, az előadáshoz átírt zeneműből új egységbe szerkesztett tétel.
Az In Sol - In Luna a TranzDanz innovatív hagyományainak megfelelően integrálja a magyar és közép-európai néptánc és népzenei emlékeinket, a kortárs táncot és a repetitív kortárs zenét. Az előadás ismét hitet tesz a kultúra folyamatossága, annak történeti volta mellett, amely sajátosságok személyes értelmezése a kortárs megnyilatkozás feltétele is egyben.
A(z) TranzDanz Társulat előadása
Hozzászólások