A műben és az előadásban a dramaturgia lényege a csoportos jelleg.Téma a Máté-evangéliuma. Már az előadást indító groteszk, gúnyos ének összekapcsolódik a filozófiával: jelzésszerűen felvonul a világtörténelem csaknem valamennyi ideológiája. A ma felnövekvő embereket így, vagy úgy megérintik a filozófiai áramlatok, melyek hol ellentmondanak, hol felelnek egymásnak. Vissza kell jutnunk az emberi műveltség alapjáig. Több évtizedes ostobaság, hogy a felnövekvő nemzedék előtt letagadták a Bibliát, hiszen nem érthető meg nélküle a művészet és a filozófia sem. Tehát ezért is kell visszajutnunk az alapműhöz.
Irodalmi értelemben ez nem dráma. A Máté-evangélium idézeteire épül a mű. A közösség, a darab résztvevői - akik sokféle szerepet játszanak - a bohóc, a naiv ember szemével ismerik meg Jézus tanait. Jézusnak először őket kell meggyőznie igazáról. Ez sok játékkal, rögtönzéssel történik. De végül a játéknak, a tréfának vége van, el kell vállalni a Golgotát. - A darabban felnő egy új nemzedék, amelyik hisz. Nem akarjuk ezt leszűkíteni a katolicizmusra. Nem is szabad. Itt az erkölcsi normatívák a fontosak.
A(z) Magyar Színház előadása
Hozzászólások