Figaro házassága

vígjáték, 2010.

Értékelés:

6 szavazatból
Szerinted?

Ki kit szeret? Ki hogyan szeret? Ki mért szeret? És szeret-e, aki szeret? Figaro, a senki fia polihisztor hűségesen szolgálja Almaviva grófot, akivel még Sevillában akadt össze. Minden tapasztalata és emberismerete ellenére megbízik benne, elhiszi, hogy baráti, netán egyenrangú kapcsolatba kerülhet vele. Ismeri és elnézi a gróf svihákságait, amíg nem az ő érdekeit keresztezi. A szerelmét ért támadás tanítja meg neki újra, hogy nincs barátkozás a hatalommal.

LXVI
Fáradt vagyok, ringass el, ó, halál:
Az érdem itt koldusnak született
És hitvány Semmiségre pompa vár
És árulás sújt minden szent hitet
És Becsületet rút gyanú aláz
És szűz Erényt a gaz tiporni kész
És Tökéletest korcs utód gyaláz
És Érc-erőt ront béna vezetés
És Észre láncot doktor Balga vet
És Hatalom előtt néma a Szó
És Egyszerű kap Együgyű nevet
És Rossz-kapitány rabja lett a Jó.
Fáradt vagyok; jobb volna sírba mennem:
Meghalnék, csak ne hagynám el szerelmem!
Shakespeare
Szabó Lőrinc fordítása

A(z) Maladype Színház előadása

Bemutató időpontja:

2010. december 20., Maladype Színház

Stáblista

Hozzászólások

10/10
FElepHánt 2010 dec. 23. - 17:33:04 10/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál------- www.toptipp.hu-------------------- FIGARO HÁZASSÁGA----------- Zsótér Sándor----------- Maladype ------- Bázis -------- Amikor minden a helyén van! A háromjárásos, ablakkiugrós szobatér, a nappali és éjszakai fény, a maira verselt szikrázó szöveg és az a társulat, amelyben mindenki megtalálja a szerepét. A zsótéri értelmezés minden mondat gyorsulását, lejtését megadja, a hajszálnyi cezurák, tört hangsúlyok csalhatatlan élességgel emelik ki, avagy ellenpontozzák a lényeget. Láttuk már Beaumarchais-t komédiának, frivol vígságnak, hispán szenvedélynek, de ennyire tiszta színpadi játéknak aligha. Unokatestvére még csak sündörög a ház körül, nagybátyja kertész, a családból eddig õ vitte a legtöbbre, nemcsak elsõ szobalány, de az ügyvezetõ grófi inas menyasszonya, talán leendõ grófi szeretõ: Tankó Erika acélosan sudár, talpraesetten okos, energikus alakítással lep meg. A magára találó Orosz Ákos lendületes Figarójával kettesben, minden bizonnyal kézben tartják majd a grófi kastély észrevétlen irányítását. Fátyol Kamilla Fanchette-jétõl is megõrzünk egy pregnáns "Csókolom!"-ot, Páll Zsolt kemény tartású orvos-ügyvédje mahagóniból faragott figura. Mi nézõk a játék kellõs közepén ülünk, elõttünk, közöttünk zajlik a történet, hátunk megett is körbe-körbe futnak-járnak, hogy aztán tetszetõs búvóhelyeken rejtõzzenek el. Az apród parádés szerepében Faragó Zénó szenvtelen arccal kontrasztálja a bohózati helyzeteket, monoton áriáját Orosz Ákos nagyzenekari hang- és gitár-affektusai kísérik, de az életveszélyes második emeletrõl is úgy tud kiugrani, hogy kedves huppanással köztünk marad. Sunyi csembalista, részeg kertész, avagy Hiszékeny Liba: Lendváczky Zoltán most miniatúrák mestereként bizonyít. Tüzes elevenség, ragyogó mimika, szélsõséges dinamikai kilengéseivel azonban a vendég Marcellina, sajnos, nem illeszkedik az együttes arányosan artikulált stílusába. Benedek Mari öltözékei látványosak, szellemesek, eredetiek: elég itt a grófnõ és szobalányi alteregójának nemcsak sötétben csábos ruháira, vagy a gróf ritkulóan csíkozott, arisztokratikusan rafinált öltönyére utalni. Tompa Ádám felsõbbrendû eleganciával próbál úrrá lenni a csavaros szituációkban, ez azonban csak a szuggesztív szerepformálásban sikerül neki. Még mindig lányosan szerelmes, naivan elfogadó, de amikor kell, a furfangos ármánykodásban is helytáll: Ligeti Kovács Judit a nemes tartózkodás, a sértett büszkeség, a csalafinta játszmázás érzékletes képeit jeleníti meg, az ifjú sevillai Rosina minden báját megõrizte, asszonyi gyötrelmei azonban az érett szépség aurájával övezik átszellemült vonásait. Suhan és retteg, méláz és figyel, határozott a bizonyításban, elomló a vágyban: sokoldalú, gondosan kimunkált, gyönyörû alakítás. Mekkora is ez a Maladype Bázis? ...de nagyságát hatványozva, négyzetkilométerben kell mérni!!!