„…szóval én egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy az ember csak jelentéktelen porszem az univerzumban. Mert mi lenne az univerzum nélkülünk? Unalmas, fekete űr, egy deka költészet nélkül.”
Kevesen tudják, hogy Yasmina Reza világhírű francia drámaíró, színész és forgatókönyvíró anyai ágon magyar származású. Kortárs darabjai főként a középosztály problémáival foglalkoznak. Magyarországon ismertebb munkái a Művészet és Az öldöklés istene című Tony-díjas színmű, melyből Roman Polanski készített vígjátékot 2011-ben olyan színészek főszereplésével, mint Jodie Foster, Kate Winslet, Christoph Waltz és John C. Reilly.
Yasmina Reza Az egy élet háromszor című művében Az öldöklés istene című darabhoz hasonlóan két értelmiségi házaspár találkozását követhetjük nyomon. A darab érdekessége abban áll, hogy ezt a bizonyos találkozást egymás után háromszor, három -egymástól némiképp eltérő- verzióban követhetjük figyelemmel. A két pár egy nappaliban találkozik, a téma pedig mi lenne más, mint ami minden normális embert foglalkoztat: családi élet, gyereknevelés, munkahelyi konfliktusok – helyünk az élet nagy rendszerében. Mindez sok nevetéssel, néha könnyekkel, és fájdalmasan szép pillanatokkal. Mindhárom alkalommal különböző szempontok alapján, és különböző befejezéssel láthatjuk a két pár (Henri és Sonia, valamint Hubert és Inez) humorban, iróniában gazdag, krimiszerű fordulatoktól sem mentes találkozását. A történet érdekessége, hogy a nem szokványos színházi formán túl a néző maga is keresgéli az ok-okozati összefüggéseket, megpróbálja összerakni a történeseket, felfedni a valódi mozgatórugókat.
Látványtervezők: Kiss Donatella, Nyári Virág, Urbancsek Adél
A(z) Csiky Gergely Színház és Kisfaludy Színház előadása
Hozzászólások