Contact

musical, magyar, 2009.

Értékelés:

7 szavazatból
Szerinted?

1. rész:
A hinta
2. rész:
Nem mozog!
3. rész:
Contact

Eleinte hagyományos kétrészes musicalnek készült, később találta meg sajátos formáját. Kiderült, hogy a figurák nem kívánnak énekelni, de nagyon is akarnak táncolni. Végülis egy különleges musical született, három történetből, táncos színészekkel és színész táncosokkal. A mű a tánc és a dráma elegye. Ilyen igényű művet Magyarországon még nem mutattak be.

Az első rész - "A hinta" - témáját egy rokokó kép, Fragonard (1732 - 1806) festménye adja. Úr és szolga keresik az ifjú és kalandra vágyó hölgy kegyeit ebben az erotikától fűtött jelenetben, melynek további főszereplője a funkciójában egészen új lehetőségeket felvillantó hinta is.
A második rész - Mozogtál? - az ötvenes években játszódik egy elegáns New York-i olasz étteremben. Főszereplője egy maffiózó feleség, aki üres házasságából a fantázia világába menekül.
A harmadik rész, - Contact - amely az est címét is adta, szintén a kapcsolatokról, az ember érzelmi kötődés iránti vágyáról beszél a tánc nyelvén. Ezúttal egy manhattani nagymenő reklámszakembert látunk, aki élete sorsfordító pillanatában rádöbben mennyire üres és hiábavaló az üzleti siker utáni hajsza, ha nincs kivel megosztania munkája jutalmát.

A darabban fontos szerep jut a modern táncoknak, az akrobatikus rock and rollnak és a swingnek.

Az eredeti produkciót 1999-ben mutatták be New York-ban a Lincoln Centerben, majd a Broadway-n és több mint ezer előadást ért meg. A zene modern rockzenéből és klasszikusokból áll - Csajkovszkij, Bizet, Grieg és mások műveiből. A londoni West Enden 2002-ben a Queen's Theatre-ben mutatták be.

A Madách Színház a Contact-ot Susan Stroman eredeti koreográfiájával mutatja be. A szereplők kiválasztása meghívásos meghallgatás után történt. Az előadásban színre lépnek a Madách Színház színművészei, táncművészei, a Magyar Állami Operaház balett együttesének vezető művészei, valamint a KFKI Kamarabalett tagjai.

Susan Stroman színházi-, és filmrendező, koreográfus és előadóművész. Ezzel a produkcióval elnyerte a legjobb musicalért járó Tony-díjat. Egyéb munkáiért további 13 díjat kapott. A Contact kedvéért, különleges műfaja miatt, új Tony-díj kategóriát hoztak létre számára: A legjobb különleges színházi esemény kategóriáját.

A(z) Madách Színház előadása

Bemutató időpontja:

2009. május 30., Madách Színház

Stáblista

Hozzászólások

5/10
FElepHánt 2009 jún. 10. - 17:48:45 5/10
CONTACT Susan Stroman Madách Színház
Töredelmesen bevalljuk, hogy kizárólag a nagy reményekre jogosító, friss diplomás Csórics
Balázs kedvéért látogattunk el a különösebben nem kedvelt musical-otthonba. A nagyszerûen éneklõ, elsõrangú
mozgáskultúrával rendelkezõ, feltûnõen hiteles játékkészségû ifjú titánnak ez a
szerep azonban legfeljebb könnyed ujjgyakorlatot jelentett, - azért remény-
kedünk, a jövõben jut még neki komolyabb feladat is.
A felszínes libretto szituációk híján még táncszínházi célra sem alkalmas, de a koreográfia és a zenei háttér kiváló.
A második darabban dicséretes Ladinek Judit tánctudása, bár a szakmabeliek ezt
is jobban tudják, a befejezõ darab azonban igazi koreográfusi remeklés,
Susan Stroman a swing-alapokra elképesztõen sokszínû mozgás-variánst épít fel. A
középtempójú szalontánctól a fantasztikus hangszereléssel tízpercesre dúsított, õrjítõ sodrású Gene Krupa-s Killer-Diller
tom-tom-szólóval indított Sing, Sing-ig, szédületes fantáziával sorakoztatja fel a
páros- és szóló-tánc virtuóz elemeit. A táncosok pedig, eleven színészi
jelenlétük mellett, lehengerlõ energiával valósítják meg a legmerészebb elképzeléseket
is. Egytõl-egyig muszáj lenne kiírni a nevüket, a néhány kiemelt egyén azonban mindany
nyiuk fantasztikus teljesítményét reprezentálja. A hetyke pikoló-rokker Kiss Ernõ Zsolt, a sporting life
Ködmen Krisztián, a hypergyors Krizsai Dávid bravúros tánctudását pompás
karakterformálás tetézi, Bajári Levente groteszk becsúszásokkal operál, Apáti Bence gyönyörû emelésekkel tündököl.
Vájtszemû barátainknak az elsõ részt inkább munka utáni, lehunyt szemû relaxációként
ajánlhatjuk, amely viszont vontatottságával felizzítja a folytatásba vetett reményeket: ...a
swing-õrület cunamija aztán úgyis lever a lábunkról, - az a fél óra mindenért kárpótol!