1950, Párizs. Egy Édith Giovanna Gassion nevű, alkoholista és morfinista sanzonénekesnő, Edith Piaf néven, Amerika meghódítása után most ismét otthon énekli immár világslágereit, elegáns helyeken, horribilis tiszteletdíjakért. Nem messze onnan, a "Montmartre szívétől alig pár fényévre" egy "füstös, kétes, koszlott-foszlott / Párizs-széli bűntanyán" két jobb sorsra érdemes sanzonett citálja az ő dalait, szerény gázsiért. A két "Utánozhatatlan Utánzat". Egy levitézlett tragika, és egy kiöregedett balettpatkány, akiknek mérhetetlenül elegük van a "Grande Dame" dalaiból. Mulatójuk tulajdonosát rövid kényszerszabadságra küldik, és ebből az alkalomból előrukkolnak a saját repertoárjukkal, a saját dalaikkal, a saját életükkel, és nem utolsósorban a saját humorukkal.
FeHér Elephánt Kulturális Ajánló Portál----------------------- www.toptipp.hu ----------- C'EST LA VIE ---------------- Hegyi Árpád Jutocsa-------------- Budapesti KamaraSzínház Piaf helyett énekelni merész dolog, szerencsére Gregg Opelka nem ezt az utat választotta, két nem egészen fiatal sanzonette-je saját dalait vezeti elõ formás mini-musicaljében. Közben megismerkedünk eddigi élettörténetükkel és mostani gondjukkal-bajukkal is. Nem tudjuk, honnan valók a zeneileg-szövegileg pompás énekszámok, melyek Kemény Gábor zenei munkálkodása és a briliáns zongorista: Erõs Csaba jóvoltából, támadhatatlan muzikalitással szólalnak meg. A reflektorfényben két színésznõ áll, illetve dehogy is áll: játszik, mozog, táncol és énekel, fölényes biztonsággal hitelesítve a párizsi mulató légkörét. Percenként öltöznek át Dõry Virág változatos jelmezeibe bújva, legtöbbször kettesben adva elõ san- zonjaikat. Nincs megállás, a lélegzetnyi szünetekben élénk dialógusok zajlanak, összeugranak és kibékülnek, ha nem egymáshoz, akkor a közönség felé fordulnak frappáns kérdéseikkel. Majzik Edit a keményebb, keserûbb, - Hamlet-re hivatkozik, amelyben legjobb esetben is, legfeljebb csak a hírvivõ Osric-ot játszhatta, - kényszermunkás õ itt e "kétes bûnta- nyán", de markáns játékával helytáll ebben a zenés mûfajban is. Kétszemélyes darabban ez nem kis teljesítmény, fõleg, ha a partner az a Szõlõskei Timea, aki a Fekete angyal fõszerepében, a lenyûgözõ alakításon túl, démoni blues-éneklésével is feltûnt. Dominique-je csupa lelkes naivitás, könnyen enged a csábításnak, de a csalódást is hamar kiheveri. Örök vágya mégis, hogy egyszer hihesse el, õszintén szól hozzá a vallomás: "Je t'aime..." Ebben a dalban, katartikus mélységeket bejárva, hajlékony frázisokkal, az átélt érzelmek minden árnyalatát kibontva mutatja meg kivételes elõadói képességeit. De helyén van minden gesztus, minden apró játék, ezer ötlet sûríti a töretlen tempóban viharzó játékot, ami a két színésznõ szuggesztív jelenlétén túl, Hegyi Árpád Jutocsa példásan összefogott, szelleme- sen koreografált rendezének érdeme. Az öltözõbeli, finomított csöndesség után, még egy, vörösben izzó Szõlõskei Timea-song song bûvöl el, majd a végkifejlet konyhatündérei virgonckodnak, míg a zord tulaj, Varga Zoltán, átmenetileg le nem hervasztja reményeiket. De ki tudna ellenállni ennyi színészi-zenei csábításnak? Ö is elfogadja a hölgyek mûsorát és velünk együtt örvendezik a finálé tobzódásában.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások