A műhely célja, hogy táncosok, alkotók elmélyülten kutathassanak választott témájukban, melyhez segítségül hívhatnak egy másik művészeti ágban dolgozó partnert egy kész produkció létrehozása nélkül. A programmal azt is el szeretnénk érni, hogy mind a közönség, mind az alkotók közelebb kerüljenek az improvizációhoz.
Az őszi félévben Mészáros Márk táncművészt és Mirko Lazarevic intermédia művészt választottuk ki pályázat útján, hogy az alkotóműhelyben dolgozzanak.
Az Ismeretlen Kutatása része a PARTS által vezetett, az Európai Unió által támogatott, 3 éves nemzetközi DEPARTS programnak. Az alkotóműhely ötletadója Michaela Hargitay, az alkotók művészeti munkáját Gál Eszter kíséri a kutatások teljes ideje alatt.
Mészáros Márk/Bartha Márk/Ádám Rita Hangos-Test
"Kiindulásom az a feltételezés, hogy a hang a test része. E két elem között sok és igen erős kapcsolatot feltételezek, nem csak fizikális, hanem mentális szinten is. Különböző testi és lelki állapotokban különböző tempóban, hangerősséggel, hangszínnel beszélünk, és ezek a tulajdonságok a testünkre is kihatnak. Míg a hang vokálisan kommunikálja a belső mozgást, addig a test fizikálisan teszi ugyanezt. A kutatás során az emberi hangok képzésének sokszínűségét próbáljuk a tánc improvizációba lefordítani, azzal a céllal, hogy számunkra új improvizációs eszközöket találjunk, és hogy többet megtudjunk a 'teljes előadóról', aki a test és a hang mozgatásával tudja átadni a belső mozgást."
Mészáros Márk
A hollandiai ArtEZ Academy-n végzett 2013-ban. Tanulmányai alatt cserediákként tanult a Danish National School of Contemporary Dance-ben. Tanult többek között David Zambranotól, Scott Wells-től és Meg Stuarttól.
Bartha Márk
Bartha Márk 8 éve foglalkozik beatboxolással. Idén szerezte diplomáját a Pécsi Művészeti Kar Elektronikuszenei Médiaművészet szakán, azóta érdeklődése az élő vokális elektroakusztikus improvizáció és az elektronikus zenére is kiterjedt.
Ádám Rita
"Énekes-dalszerzőként a jazz-gospel kórustól a kortárs duóig számos műfajban, helyzetben dolgoztam és dolgozom jelenleg is. De valójában bármibe belefogok, ha érzem a kellő vonzást. Legyen az zene, tánc, színészet, vagy akár a művészettől teljesen független tapasztalás."
Mirko Lazarevic/Bartók Andi For time to space
Mirko Lazarevic táncos partnerével azon dolgozik, hogy hogyan lehet lefordítani a táncmozdulatokat egy olyan virtuális nyelvezetre, aminek az eredménye egy szobor sorozat lesz. Mint a fotográfiában, ahol a rögzített képnél megáll az idő és nem halad tovább, nincs hossz, csak forma van, ami örökké tarthat, míg a táncban az idő megállíthatatlan elem. A mozgáskövetés technológiáját és az interaktív programozást használva a kutatók elmerülhetnek az összeköttetésben a tánc, rajz, idő, tér, rögzítettség és folyamatosság kérdéskörei között. Mi történik a táncelőadásban, ha kivesszük belőle az időt? Hogy néz ki és milyen új dolgok derülnek ki az előadásból? Milyen újabb lehetőségek merülhetnek fel az improvizáció alatt ezeket az eszközöket, feltételeket figyelembe véve? Vajon lefordítható-e a gyorsaság egy olyan helyre, ahol nincs idő, anélkül, hogy elveszíteni a minőségét?
Mirko Lazarevic:
Mirko Lazarevic Computer Arts és Design Szakon végzett Belgrádban. Grafikusként dolgozik és a kortárs vizuális művészeti és design témájú Sinestezija Festival vezetője.
Bartók Andi
Tanulmányait a Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában, majd a SEAD-ben végezte. Jelenleg Budapesten szabadúszó táncművész, emellett intenzíven foglalkozik jógával.
A(z) MU Színház előadása
Hozzászólások